Genel Bilgi
Kod | JM630 |
Ad | Karstik Alanların Mühendislik Jeolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Barajlarda karşılaşılan sorunların saptanması ve araştırma yöntemleri, Sorunların nedenleri ve çözüm yollarının öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Karst terminolojisi. Karstik alanların jeolojisi. Karstlaşma ve jeomorfolojik evreler. Karstik alanlarda jeolojik ve hidrojeolojik araştırmalar. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karstik problemler ve örnekler. Karstik temellerde araştırma teknikleri. Veri toplama, yer seçimi ve iyileştirme alternatifler .dersin içeriğini oluşturur.
Dersin Ön Koşulu
Temel jeoloji bilgisine sahip olmak
Kaynaklar
Karstlaşma ve Mühendislik jeolojisi ders notları
Notlar
-Örnek proje raporları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mühendislik jeolojisi açısından karstik alanların oluşturacağı sorunları tanır |
ÖÇ02 | Obruk, dolin, uvala, polye gibi Karst şekillerini tanımlar |
ÖÇ03 | Karstlaşmanın oluşturduğu sorunları saptar |
ÖÇ04 | Konuyla ilgili Proje geliştirmeyi öğrenir |
ÖÇ05 | Karstlaşmadan kaynaklanan sorunların iyileştirilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karst terminolojisi | DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Karstik alanların jeolojisi | DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Karstlaşma ve jeomorfolojik evreler | DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Karst şekilleri | DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Karstik alanlarda jeolojik ve hidrojeolojik araştırmalar | DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karstik problemler ve örnekler | DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Karstik temellerde araştırma teknikleri. | DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav, ödev | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
9 | Veri toplama | DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Karstik problemlere örnekler | DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Baraj vb. su yapılarında karstlaşmanın önemi | DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay |
12 | Karstik alanlarda yapılan iyileştirme yöntemleri | DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Enjeksiyon | DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
14 | 1. Türkiyedeki karst problemleri ve çözümleri | DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
15 | 2. Türkiyedeki karst problemleri ve çözümleri | DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav, sunum | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav, sunum | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |