JM585 Kirlilik Hidrojeolojisi

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM585
Ad Kirlilik Hidrojeolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ


Dersin Amacı / Hedefi

Su kimyası ve suları kirleten maddeleri öğrencilere tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Doğal suların kimyası, su kalitesini bozan kirletici tipleri anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1.Physical and Chemical Hydrogeology, P.A.Domenica ands F.W. Schwartz 2.Contaminant Hydrogeology, C.W.Fetter

Notlar

Geochemistry C.A.J. Appelo ve D.Postma


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doğal suların oluşumunu açıklar.
ÖÇ02 Doğal suların kimyasal, fiziksel özelliklerini saptar.
ÖÇ03 İçme suyu standartlarını belirler.
ÖÇ04 Suları kirletecek kaynakları belirler.
ÖÇ05 İnorganik kirleticileri kavrar.
ÖÇ06 Organik kirleticileri kavrar.
ÖÇ07 Örnekleme çalışmalarını yapar.
ÖÇ08 Kirlenmiş suların temizlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmalarını tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kaynak olarak yeraltısuyu İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
2 Yeraltı suyu kirletici tipleri İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
3 İçme suyu standartları İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
4 Yeraltı sularını kirletici kaynaklar İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
5 Akış denklemleri İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
6 Yeraltı sularındaki inorganik bileşikler İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
7 Ölçme ve Konsantrasyon Birimleri İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava ve proje sunumuna hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Metal bileşikler İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
10 Yeraltı sularındaki organik bileşikler İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
11 Organik bileşiklerin fiziksel özellkleri İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
12 Örnekleme, kuyu örneklemesi İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
13 Zemin-su örneklemesi İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
14 İyileştirme çalışmaları İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
15 Kaynak kontrol ölçümleri İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava ve proje sunumuna hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava ve proje sunumuna hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 26 26
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.05.2024 12:19