Genel Bilgi
Kod | JM585 |
Ad | Kirlilik Hidrojeolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Su kimyası ve suları kirleten maddeleri öğrencilere tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Doğal suların kimyası, su kalitesini bozan kirletici tipleri anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1.Physical and Chemical Hydrogeology, P.A.Domenica ands F.W. Schwartz 2.Contaminant Hydrogeology, C.W.Fetter
Notlar
Geochemistry C.A.J. Appelo ve D.Postma
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğal suların oluşumunu açıklar. |
ÖÇ02 | Doğal suların kimyasal, fiziksel özelliklerini saptar. |
ÖÇ03 | İçme suyu standartlarını belirler. |
ÖÇ04 | Suları kirletecek kaynakları belirler. |
ÖÇ05 | İnorganik kirleticileri kavrar. |
ÖÇ06 | Organik kirleticileri kavrar. |
ÖÇ07 | Örnekleme çalışmalarını yapar. |
ÖÇ08 | Kirlenmiş suların temizlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmalarını tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaynak olarak yeraltısuyu | İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Yeraltı suyu kirletici tipleri | İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
3 | İçme suyu standartları | İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Yeraltı sularını kirletici kaynaklar | İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Akış denklemleri | İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Yeraltı sularındaki inorganik bileşikler | İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Ölçme ve Konsantrasyon Birimleri | İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Sınava ve proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Metal bileşikler | İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Yeraltı sularındaki organik bileşikler | İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Organik bileşiklerin fiziksel özellkleri | İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Örnekleme, kuyu örneklemesi | İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Zemin-su örneklemesi | İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
14 | İyileştirme çalışmaları | İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Kaynak kontrol ölçümleri | İlgili kaynakların okunması, araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava ve proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava ve proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |