JM574 İzotop Jeokimyası

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM574
Ad İzotop Jeokimyası
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, maden yatakları üzerine çalışma yapmayı planlayan lisansüstü öğrencilerine maden yataklarının oluşum şartlarının belirlenebilmesinde duraylı izotopların kullanılmasını öğretmektir.

Dersin İçeriği

İzotop kavramı, izotopların sınflandırılması, hidrojen izotopu, oksijen izotopu, Kükürt izotopu, C izotopu ve bu izotopların maden yataklarında kullanımı

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Stable Isotope Geochemistry J Hoefs

Notlar

Akçay, M. 2002, Jeokimya: Temel kavramlar ve uygulamaya aktarımları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İzotop çalışmaları için örnek seçimini yapar.
ÖÇ02 İzotop analizlerinin sonuçlarını değerlendirir ve sonuçları maden yataklarının oluşumunun belirlenmesinde kullananır.
ÖÇ03 Denge birlikteliklerini ve onlara ait oluşum sıcaklıklarını hesaplar.
ÖÇ04 Hidroermal çözeltilerin ve onların sebep olduğu hidrotermal sistemlerin değişimini, gelişimini yorumlar.
ÖÇ05 Duraylı İzotopları bilir
ÖÇ06 Duraysız izotopalrı bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Duraylı izotopların jeokimyada kullanımı, araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İzotop farklılaşma yolları araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Hidrojen izotopları araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Oksijen izotopları araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Doğal çözeltilerin izotopik bileşimleri araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Sıvı kayaç oranının hesaplanması araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kükürt izotopları: İzotop farklılaşması, kükürt jeotermometresi araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Performans değerlendirmesi, ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kükürt kaynağının belirlenmesi, H2S ve sülfat konsantrasyonlarının grafiksel belirlenmesi arsştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Karbon izotopları araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Porfiri sistemlerin izotop jeokimyası ile çalışılması araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Epitermal sistemlerde gerçekleştirilen izotop jeokimyası çalışmaları araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Karbonatlı kayaçlarda oluşan Pb-Zn-barit yataklarında izotop jeokimyası çalışmaları araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 uygulama Epitermal sistemler araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Örnek Uygulamalar Tartışma, örnek olay Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans değerlendirmesi, ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans değerlendirmesi, ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 03:11