Genel Bilgi
Kod | JM564 |
Ad | Neojen Stratigrafisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ATİKE NAZİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Neojen'deki jeolojik olayları kavramak.
Dersin İçeriği
Neojen Dönemi Stratigrafisi, Levha Hareketleri, Dağ oluşumları, Fosil Toplulukları, Tetis ve Paratetis oluşumu
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulsuz ders
Kaynaklar
Nurdan İnan, Tarihsel Jeoloji, Seçkin Yayınevi
Notlar
https://neogene.stratigraphy.org/ Atike Nazik, sunumlar. Dersi alan öğrencilerle paylaşım yapılmaktadır. https://www.nationalgeographic.com/science/article/neogene
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Neojen'deki jeolojik olayları öğrenir |
ÖÇ02 | Neojen'deki levha hareketlerini öğrenir |
ÖÇ03 | Neojen'deki fosil dağılımlarını öğrenir |
ÖÇ04 | Tetis ve Paratetis evolüsyonunu kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Neojen sisteminin seri ve kat bölümlemesi, genel özellikleri | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
2 | Avrupa da Neojen paleocoğrafyası | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
3 | Neojen fasiyesleri | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
4 | Tetis ve Paratetis bölgelerinin evrimi | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | Tetis havzalarından örnekler | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 | Paratetis havzalarından örnekler | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
7 | Messiniyen Tuzluluk krizi | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
9 | Omurgalıların Neojen'deki Önemi | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
10 | Omurgasızların Neojen'deki Önemi | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
11 | Türkiye'de Neojen Dağılımı | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | Akdeniz Bölgesi Neojen Basenleri (Antalya-Mut-Adana) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
13 | Pontid Kuşağı Neojen Basenleri | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
14 | Güneydoğu Anadolu Neojen Basenleri | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
15 | Trakya Neojen Baseni | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |