Genel Bilgi
Kod | JM532 |
Ad | Hidrojeolojik Ortamlarda Kütle Taşınması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı hidrojeolojik ortamları tanıtmak, bu ortamlarda taşınma çeşitlerini ve akış denklemlerini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Hidrojeolojik ortamlar, akışkanlar ve akışkanlarla taşınma çeşitleri anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1.Physical and Chemical Hydrogeology, P.A.Domenica ands F.W. Schwartz 2.Contaminant Hydrogeology, C.W.Fetter
Notlar
Geochemistry, C.A.J.Appelo ve D.Postma,1995
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hidrojeolojik ortamları tanır. |
ÖÇ02 | Hidrojeolojik ortamlarda taşınma çeşitlerini kavrar. |
ÖÇ03 | Doygun ortamlarda taşınmayı ve akış denklemlerini çözer. |
ÖÇ04 | Çatlaklı ortamları ve taşınma kriterlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Doymamış ortamlarda taşınmayı tanımlar. |
ÖÇ06 | Çok fazlı akışkanların davranışını açıklar. |
ÖÇ07 | İki fazlı akışkan için ortamların relatif permeabilitesini belirler. |
ÖÇ08 | Darcy Kanununu kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hidrojeolojik ortamların tanımlanması | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Taşınma ve taşıma çeşitleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Doygun ortamlarda taşınma | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Konsantrasyon gradyanı ile taşınma | Makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Adveksiyon taşınma | Makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Mekanik dispersiyon | Makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Hidrodinamik dispersiyon | Kaynak araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Sınav ve proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Çatlaklı ortamlarda taşınma | Web ortamında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Vados zonda akış | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Doymamış ortamlarda kütle taşınması | Kaynak araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Çok fazlı akışlar | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Relatif permeabilite ve Darcy Kanunu | Makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Çözeltilerin Gecikmesi ve Zayıflatılması | Makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Kimyasal reaksiyonlar ve çeşitleri | Makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav ve proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav ve proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |