Genel Bilgi
Kod | JM0029 |
Ad | İleri Coğrafi Bilgi Sistemleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TOLGA ÇAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Jeoloji uygulamalarında Coğrafi Bilgi Sistemlerinin etkin bir şekilde kullanımı.
Dersin İçeriği
Veri yapısı, coğrafi bilgi sisteminin elemanları, coğrafi bilgi sisteminin fonksiyonları, veri toplama, depolama ve sorgulama, analizler, veri görüntüleme, harita çıktı işlemleri. ESRI ARCGIS programları ile uygulamalar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
John P. Wilson and A. Stewart Fotheringham 2008, The Handbook of Geographic Information Science, 634p, Blackwell Publishing Ltd.
Notlar
John P. Wilson and A. Stewart Fotheringham 2008, The Handbook of Geographic Information Science, 634p, Blackwell Publishing Ltd.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mühendislik problemlerinin çözümünde CBS yazılımları kullanarak mekansal modelleme ve istatistiksel analiz yapar. |
ÖÇ02 | Jeoloji mühendisliği projelerinin tasarımını CBS ortamında tasarlar. |
ÖÇ03 | Jeoloji mühendisliğinde konuma dayalı mekansal verileri oluşturur. |
ÖÇ04 | Mekansal analiz araçlarını kullanır. |
ÖÇ05 | 3B analiz araçlarını kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | CBS elemanları ve fonsiyonları, | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Harita ve projeksiyon tipleri, atama | Bir önceki dersin tekrarı ve program kurulumu | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Veri yapısı, | Önceki derslerin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Veri toplama, | Önceki derslerin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Veri depolama ve sorgulama, | Önceki derslerin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Mekansal analiz, | Önceki derslerin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | 3B analiz, | Önceki derslerin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Görüntü analizleri, | Önceki derslerin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Jeolojide CBS uygulamaları I | Önceki derslerin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Jeolojide CBS uygulamaları II | Önceki derslerin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Jeolojide CBS uygulamalar 3 | Önceki derslerin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Jeolojide CBS uygulamaları 4 | Önceki derslerin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Jeolojide CBS uygulamaları, 5 | Önceki derslerin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Jeolojide CBS uygulamaları, 6 | Önceki derslerin tekrarı ve verilen ödevlerin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |