Genel Bilgi
Kod | JM0028 |
Ad | Karbonatlı Çökelme Ortamları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KEMAL GÜRBÜZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Karbonatlı çökelme ortam sedimanlarını analiz etmeyi öğrenmek
Dersin İçeriği
Karbonat çökeliminin genel özellikleri. Karbonatlı çökelme ortamlarının genel sınıflandırılmaları. Karbonat platformu ve resifal ortamlarda sedimantasyonun özellikleri. Resif tipleri ve özellikleri. Karbonat çökelim fasiyesleri ve kayaç türleri. Folk ve Dunham sınıflandırmaları, bunların çökelim alanlarının tanımı. Platform-Havza karbonatları ve geçiş koşulları, kalsitürbiditler ve tektono-sedimanter anlamları.
Dersin Ön Koşulu
Sedimanter petrografi
Kaynaklar
Petrografi notları (Kemal Gürbüz)
Notlar
İlgili kitap ve notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karbonat sedimantasyonu ve kayaç tiplerini analiz etmeyi öğrenmek |
ÖÇ02 | Karbonatlı kayaçları tanıyabilir |
ÖÇ03 | Arazide resif tiplerini ayırt edebilir |
ÖÇ04 | platforda çöelmiş karbonatları ayırt edebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | giriş | Sedimantoloji tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Karbonat sedimantasyonu karakteri | Sedimantoloji tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Karbonat sedimatasyon alanları | Önceki hafta tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Platform karbonatları | Önceki hafta tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Resif ortamı kısımları | Önceki hafta tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Resif tipleri | Önceki hafta tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Resifal ortam sedimantasyonu | Önceki hafta tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Önceki hafta tekrar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Folk ve Dunham sınıflaması | Önceki hafta tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 1 Örnekler | Önceki hafta tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | 2 Örnekler | Önceki hafta tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | 3 Örnekler | Önceki hafta tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | 4 Örnekler | Önceki hafta tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | 5 Örnekler | Önceki hafta tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel tartışma | Önceki hafta tekrar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki hafta tekrar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki hafta tekrar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |