Genel Bilgi
Kod | JM001 |
Ad | Plaka Tektoniği ve Magmatizma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN PARLAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere plaka tektoniği ilkelerini öğretmek ve plaka tektoniği ve magmatizma arasındaki ilişkiyi kavramasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Magmatizma ve global tektonik prosesler arasındaki ilişki. Petrojenetik belirleyici olarak magmatik kayaların jeokimyasal karakteristikleri. Üst mantodaki kısmi ergime süreçleri. İlksel magmaların bileşimini etkileyen süreçler. Iraksayan plaka kenarlarındaki magmatizma ve özellikleri. Yakınsayan plaka kenarlarındaki magmatizma ve özellikleri. Levha içi magmatizması ve özellikleri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Plaka tektoniği ders notları
Notlar
https://ucmp.berkeley.edu/geology/tectonics.html
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Plaka tektoniği ilkelerini öğrenir |
ÖÇ02 | Konverjan levha sınırları ve jeolojisini öğrenir |
ÖÇ03 | Diverjan levha sınırları ve jeolojisini öğrenir |
ÖÇ04 | Transform faylı sınırlar ve jeolojisini öğrenir |
ÖÇ05 | Plaka tektoniği ve magmatizma arasındaki ilişkiyi öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Plaka tektoniğinin tarihçesi ve gelişimi-1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Plaka tektoniğinin tarihçesi ve gelişimi-2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Diverjan levha zonları ve Jeolojik özellikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Diverjan levha zonları ile ilgili güncel ve orojenik örnekler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Konverjan levha zonları ve jeolojik özellikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Konverjan levha zonları ile ilgili güncel ve orojenik örnekler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Transform faylı sınırlar ve jeolojik özellikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Transform faylı sınırlar ile ilgili güncel ve orojenik örnekler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Diverjan zonlarda magma oluşumu ve gelişimi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Diverjan zonları temsil eden magmatik kuşaklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Konverjan zonlarda magma oluşumu ve gelişimi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Konverjan zonları temsil eden magmatik kuşaklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Transform faylı zonlarda magma oluşumu ve gelişimi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Transform faylı zonları temsil eden magmatik kuşaklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |