Genel Bilgi
Kod | DJMT802 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora tezinin amacı; öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman sürecinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik yapılan çalışmalar.
Dersin Ön Koşulu
Koşulsuz
Kaynaklar
Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler.
Notlar
Çalışma konusu ile ilgili son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları anlamak. |
ÖÇ02 | Bilimsel çalıntıdan nasıl uzak durulması gerektiğini anlamak. |
ÖÇ03 | Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak belirlemek ve çözmek. |
ÖÇ04 | Üzerinde çalışılan problemin çözümü için derlenen bilgilerin ve veri setleri ile ilgili yapılması gerekenleri öğrenmek. |
ÖÇ05 | Düşüncelerini ve bulgularını ikna edici bir yolla sunmayı öğrenmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 2-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. | Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | 3-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. | Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 4-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. | Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 5-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. | Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 6-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. | Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 7-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. | Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | 8-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. | Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
9 | 9-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. | Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 10-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. | Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 11-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. | Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 12-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. | Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 13-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. | Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 14-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. | Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 15-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. | Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | 16-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. | Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | 17-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. | Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 12 | 168 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 12 | 168 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 14 | 84 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 6 | 20 | 120 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 30 | 60 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 600 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,00 | ||
AKTS | 24 AKTS |