DJM802 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DJM802
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrencilerin konu seçimi, metodoloji ve tez yazımı gibi konulardaki ilerlemelerine, analitik, yaratıcı ve bilimsel düşünme yetenekleri kazanmalarına yardım ederek katkıda bulunmaktır.

Dersin İçeriği

Çalışma konusuna giriş, tanımlanması, çalışma konusunun öneminin açıklanması.

Dersin Ön Koşulu

Koşulsuz

Kaynaklar

Çalışma konusuna göre belirlenecek kitap, makale ve diğer yayınlar.

Notlar

Çalışma konusu ile ilgili son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırmalarda izlenecek olan etik kuralları anlamak.
ÖÇ02 Akademik düşünce sistemini öğrenmek.
ÖÇ03 Tez konusu üzerinde bilimsel ve akademik çalışma yöntemlerini izlemek
ÖÇ04 Bilimsel makale hazırlamak.
ÖÇ05 Elde edilen araştırma sonuçlarını paydaşlarla paylaşmak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 2-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 3-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. Web-Kitap araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 4-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. Web-Makale-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 5-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. Web-Makale-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 6-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 7-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 8-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. Web-Kitap araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 9-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. Web-Makale-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 10-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. Web-Makale-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 11-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. Web-Kitap araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 12-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. Web-Kitap araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 13-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. Web-Makale-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 14-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. Web-Makale-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 156
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,24
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 03:11