STA1727 Sergileme Tasarımı ve Küratörlük

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA1727
Ad Sergileme Tasarımı ve Küratörlük
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Önceki birikimlerden yararlanarak profesyonel alanlarda uygulanabilecek sergi tasarım tasarımları yapmak.

Dersin İçeriği

Grafik sanatı ve tasarımı konusunda edinilen kuramsal ve kılgısal (pratik) bilgi ve deneyimlerin, yapılacak projeyle daha da varsıllaştırılarak, üst düzeye çıkarılması, pekiştirilmesi. Sonuçlandırılan projelerin, sergileme alanında mekan analizleri yapılarak, sunumunun gerçekleştirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Locker,P. (2011) Basic lnterior Design, Exhibition Design, Ava Publishing, England. Hughes,F. (2015) Exhibition Design: an lntroduction, Laurence King Publishing, England. Dziekan,V. (2012) Virtuality and The Art Exhibition: Curatorial Design for Multimedia Museum, lntellect Books, England. Kate, G & Haira, W. & Williams, H. & Wintle, C. (2024) Histories of Exhibition Design in The Museum, Routledge, England.

Notlar

Form Books, Designer Profile 2010-2011 Germany, Austria, Switzerland. Volume 1: Exhibition Design, England.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik Tasarım sorunlarından anlar ve çözüm yollarını bilir.
ÖÇ02 Araştırma yöntemlerini bilir.
ÖÇ03 Grafik Tasarım alanında seçenekli proje önerileri geliştirir.
ÖÇ04 Estetik olanın seçimini yapar.
ÖÇ05 Profesyonel ve özgün grafik tasarım çalışmaları yapar
ÖÇ06 Grafik Tasarım süreçlerini ve üretme-çoğaltma yöntemlerini bilir.
ÖÇ07 Grafik Tasarımın uygulama alanlarından en az birisi konusunda yeterli olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sergileme tasarımının tarihçesi Örnek Uygulama Araştırma
2 Güncel sanat etkinliklerinin sergileme tasarımları açısından değerlendirilmesi Eskiz Çalışmaları
3 Kavramsal sanat ve enstalasyon örneklerinin incelenmesi Eskiz Çalışmaları
4 Sergileme yöntemleri hakkında temel bilgiler Eskiz Çalışmaları
5 Sanat-Sanatçı-İzleyici üçgeni hakkında tartışma Eskiz Çalışmaları
6 Küratörün sanata-sanatçıya katkısı hakkında görüşler Tasarım Çalışmaları
7 Kuratörün sanata-sanatçıya katkısı hakkında görüşler 2 Tasarım Çalışmaları
8 Ara Sınavlar Sunum hazırlıkları
9 Grafik tasarım ürünleri için bir serginin planlaması Eskiz Çalışmaları
10 Ön araştırma, eserlerin seçilmesi ve kategorizasyonu Tasarım Çalışmaları
11 Sergileme yönteminin belirlenmesi Tasarım Çalışmaları
12 Sergileme planının oluşturulması Tasarım Çalışmaları
13 Eserlerin sergiye hazırlanması Tasarım Çalışmaları
14 Eserlerin sergiye hazırlanması 2 Tasarım Çalışmaları
15 Sunum, sergileme Tasarım Çalışmaları
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum hazırlıkları
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum hazırlıkları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.06.2024 04:26