MOP121 Şan I

10 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MOP121
Ad Şan I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 10 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Esas Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ
Dersin Öğretim Elemanı Aykan AYDIN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. LEVENT AYAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Öğr. Gör. MUSTAFA LEVENT TAŞKESEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Opera eserlerini seslendirebilmek için ses materyalinin ve beden plastiğinin tanınması, ses-nefes koordinasyonunun doğru,etkin ve sağlıklı olarak kullanılması, nefes kontrol tekniklerinin kullanılması.

Dersin İçeriği

Öğrencinin seviyesine uygun olarak belirlenmiş özel teknik egzersizlerin uygulanması ve opera şan repertuarından seçilmiş belli başlı eserlerin teknik ve müzikal olarak piyano eşliğiyle çalışılması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Aria Antiche Album: Volume I, II, III, G. Schirmer Publishing.

Notlar

ses eğitimiyle ilgili basılmış tezler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma, nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
ÖÇ02 Ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ03 Kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır.
ÖÇ04 Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir.
ÖÇ05 Sahne üzerinde karakteri var etme ve esere hakimiyet konusunda kapsamlı bilgi ve beceriye sahiptir.
ÖÇ06 Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır.
ÖÇ07 Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisine sahiptir.
ÖÇ08 Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ses üretimini hazırlayan fonasyon çalışmalarına giriş Bireysel .çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 Atlamalı aralıklar üzerine fonasyon egzersizleri Bireysel .çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Vokal değişimli ses egzersizlerine giriş yapılması Bireysel .çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Vokal değişimli ses egzersizleriyle ilgili uygulama çalışması Bireysel .çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Ses ısıtma egzersizleri yapılması Bireysel .çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Ses esnekliğini geliştirici egzersizler Bireysel .çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Ses volümünü artırmaya yönelik ses egzersizleri Bireysel .çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Bağlı (legato) söyleme pratiği yapılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
9 Bel canto tekniği bağlı söyleme çalışmaları Bireysel .çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Nefes ve ses dayanıklılığını artırıcı vocalizler Bireysel .çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Lied verilmesi ve deşifresinin yapılması Bireysel .çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Eserle ilgili artikülasyon ve çeviri çalışmaları-1 Bireysel .çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Lied üzerinde teknik ve müzikal çalışma Bireysel .çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Eserin dinlenmesi eksiklerin tespiti Bireysel .çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Eserin eşlikli olarak dinlenmesi. Bireysel .çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Ara Sınavlar Ara sınav programı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Ses volümünü artırmaya yönelik fonasyon çalışmaları bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
18 Ses kondisyonu ve flexibilite için vokalizler Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
19 Alt çeneyi serbest bırakma ve sese hareketlilik kazandırmaya yönelik fonasyon çalışmaları Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
20 Vokal değişimli ses egzersizleri üzerine pratik çalışma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
21 Aria antiche eserin seçilmesi ve deşifresinin yapılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
22 Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun bir arya seçilmesi ve deşifresinin yapılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
23 Eserle ilgili artikülasyon ve çeviri çalışmaları-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
24 Eserle ilgili teknik ve müzikal çalışma. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
25 Eşlikli şan dersi ve eksiklerin tespit edilmesi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
26 Bel canto vokalizler ve apoggio Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
27 Alt,orta ve üst registerleri birleştirici vokal egzersizlerle uygulamalı çalışma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
28 Appogio,sul fiato egzersizler Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
29 Flexibilite için ses egzersizleri Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
30 Sınav öncesi hazırlık Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
31 Sınav öncesi eşlikli şan ve eksiklerin tespiti Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
32 Final Sınavı Final Sınavları programı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 3 90
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 5 150
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 248
Toplam İş Yükü / 25 (s) 9,92
AKTS 10 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 03:36