Genel Bilgi
Kod | YMOP135 |
Ad | Hareket I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin kendi bedensel malzemesinin mesleki prensipler ölçüsünde gelişiminin sağlanması. 16. yy'dan günümüze kadar Avrupa dönem tavır ve rütellerinin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre uygulanması. Beden kullanım estetiğinin, plastiğinin ve vücut koordinasyonunun geliştirilmesi. Temel koreografi elemetlerinin edinilmesi ve kollektif olarak hereket etme kabiliyetinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği
Öğrencinin beden esnekliği,estetiği ve vücut koordinasyonu geliştirildikten sonra temel koreografi çalışmalarının yapılması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
i.E. Koh (1974), Osnovi na Schenicheskoto Dvijenie, Sofia: İzadatelstvo Nauka i İzkustvo
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dönem tavır ve rütüellerinin hiyerarşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre müzik eşliğinde egzersizlerle kavrar ve uygular. |
ÖÇ02 | Dönemlerin bay ve bayan selamlarını hiyerarşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre müzik eşliğinde kavrar ve uygular. |
ÖÇ03 | Farklı dinlere ait ritüelleri hiyerarşi sıralamasına göre müzik eşliğinde kavrar ve uygular. |
ÖÇ04 | Karmaşık figürler üzerinde çalışarak beden kullanım estetiğini kavrar ve uygular. |
ÖÇ05 | Karmaşık figürler üzerinde çalışarak vücut plastiğinin kullanım tekniklerini kavrar ve uygular. |
ÖÇ06 | Dönem aksesuvarlarını dönemin gerektirdiği tarzalarda müzik eşliğinde kavrar ve uygular. |
ÖÇ07 | Dönemlerin hiyerarşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre sofra adabı kurallarını bilir, müzik eşliğinde kavrar ve uygular. |
ÖÇ08 | Karakterlere ait tavır ve davranışları dönemsel özelliklerine uygun olarak ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sahne estetiği kazanmak için vücut üzerine egzersiz çalışmaları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | 19. yy dönem bay ve bayan selamları üzerine çalışma | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | 19. yy dönemlerin yürüyüş ve oturuş tavırları üzerine egzersiz çalışmaları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | 19. yy-20. yy dönemlerin bay ve bayan el tutuşları ve tavırları üzerine egzersiz çalışmaları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | "19. yy-20. yy dönemlere göre bay ve bayanların birlikte yürüyüşleri, oturuşları ve kalkışları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Genel değerlendirme | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | 19. yy-20. yy dönemlerin breysel ve çiftli olarak bay ve bayan yürüyüşleri, oturuşları, kalkışları sırasında yelpaze ve baston kullanımı üzerine uygulama egzersizleri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | 19. yy-20. yy´da pelerin tutuşları üzerine uygulama egzersizleri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Carmen Operasında yelpaze kullanımı üzerine uygulama egzersizleri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Carmen Operasında pelerin kullanımı üzerine uygulama çalışmaları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | 19. -20. yy´da aksesuarlı düşüş ve kalkış bireysel egzersizleri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | 19. yy-20. yy´da aksesuvarlı düşüş ve kalkış breysel egzersizleri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Yarı Yıl Sınavı | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise´e giriş. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma birinci ve ikinci figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | "Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma üçüncü ve dördüncü figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
18 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma beşinci ve altıncı figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
19 | "Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma yedinci, sekizinci figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
20 | Isınma ve Koordinasyon. Menuet´e giriş ve birinci figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
21 | Isınma ve Koordinasyon. Menuet üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
22 | Isınma ve Koordinasyon. Polka´ya giriş ve birinci figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
23 | Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
24 | Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma dördüncü, beşinci ve altıncı figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
25 | Isınma ve Koordinasyon. Mazurka´ya giriş ve birinci figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
26 | Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
27 | Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
28 | Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma altıncı figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
29 | Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma yedinci figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
30 | Genel değerlendirme ve eksiklerin tespiti | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
31 | Final sınavı hazırlık çalışmaları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
32 | Final | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |