Genel Bilgi
Kod | SSB107 |
Ad | Vücut Kondisyon I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-5 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Kerem ÖZCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Kadir Atakan AKÇAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Özgür KÜÇÜKÖNER (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Egzersiz yapmanın öğrencide bir yaşam biçimi olarak daha aktif hale getirmek ve bu durumdan hareketle öğrencilerin yaşamlarında fonksiyonel gerilemeyi yavaşlatmanın önüne geçmek
Dersin İçeriği
Sahne Sanatları öğrencilerinin fiziki durumlarının mesleki uygunluk açısından geliştirmek için germe-filexibilite, güçlendirme ve dayanıklılık çalışmaları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Günay, M., Şıktar, E. (2019). Antrenman Bilimi. Gazi Kitapevi
Notlar
Davids, K., Bennett, S., Newell, K. (2006). Movement System Variability. Human Kinetics Zorba, E. (1999). Herkes İçin Spor ve Fiziksel Uygunluk, Ankara. Gazi Kitapevi 1999
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kendi vücut kondisyon antrenmanlarını programlama ve uygulama becerisi |
ÖÇ02 | Kendi dayanıklılık antrenmanlarını programlama ve uygulama becerisi |
ÖÇ03 | Esneklik antrenmanlarını programlama ve uygulama becerisi kazanmaları beklenmektedir |
ÖÇ04 | Sahnede beden ve bedensel hareketin artan önemi nedeniyle performansları sırasında yüksek fiziksel talepleri karşılar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Vücut kondisyon dersinin tanımı, genel bakış | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Temel duruş | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Temel duruşlar ve düzen alıştırmaları grup çalışmaları | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Nefes egzersizleri, ısınma ve esneklik çalışmalarının öğrenilmesi (Germe ve fleksibilite egzersizleri) | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Nefes egzersizleri, ısınma ve esneklik çalışması 1 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Nefes egzersizleri, ısınma ve esneklik çalışması 2 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Nefes egzersizleri, ısınma ve esneklik çalışması 3 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Denge-koordinasyon egzersizlerinin öğrenilmesi | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Isınma, esneklik çalışması ve denge-koordinasyon egzersizleri 1 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Isınma, esneklik çalışması ve denge-koordinasyon egzersizleri 2 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Temel seviye üst vücut ve alt vücut egzersizlerinin öğrenilmesi (Güçlendirme egzersizleri) | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Isınma, esneklik çalışması ve temel seviye üst vücut ve alt vücut antrenmanı 1 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Isınma, esneklik çalışması ve temel seviye üst vücut ve alt vücut antrenmanı 2 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Isınma, esneklik çalışması ve temel seviye üst vücut ve alt vücut antrenmanı 3 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Isınma, esneklik çalışması ve temel seviye üst vücut ve alt vücut antrenmanı 4 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Ara Sınav | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Orta seviye üst vücut ve alt vücut egzersizlerinin öğrenilmesi | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
18 | Isınma, esneklik çalışması ve orta seviye üst vücut ve alt vücut egzersizleri 1 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
19 | Isınma, esneklik çalışması ve orta seviye üst vücut ve alt vücut egzersizleri 2 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
20 | Isınma, esneklik çalışması ve orta seviye üst vücut ve alt vücut egzersizleri 3 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
21 | Isınma, esneklik çalışması ve orta seviye üst vücut ve alt vücut egzersizleri 4 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
22 | Kardiyo egzersizlerinin öğrenilmesi (Dayanıklılık egzersizleri | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
23 | Isınma, esneklik çalışması ve kardiyo egzersizleri 1 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
24 | Isınma, esneklik çalışması ve kardiyo egzersizleri 2 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
25 | Isınma, esneklik çalışması ve kardiyo egzersizleri 3 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
26 | Öğrenilen egzersizlerin kombinasyonlar haline getirilmesi | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
27 | Isınma, esneklik çalışması ve tüm vücut egzersizleri 1 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
28 | Isınma, esneklik çalışması ve tüm vücut egzersizleri 2 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
29 | Isınma, esneklik çalışması ve tüm vücut egzersizleri 3 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
30 | Isınma, esneklik çalışması ve tüm vücut egzersizleri 4 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
31 | Final sınavına hazırlık çalışması | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
32 | Final Sınavı | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,52 | ||
AKTS | 3 AKTS |