Genel Bilgi
Kod | IMT221 |
Ad | Koruma ve Restorasyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FARUK BATAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, tarihi yapıların korunması, restorasyon projelerinin hazırlanması ve özellikle iç mekanların tefriş ve dekorasyonu konusunda beceri kazandırır.
Dersin İçeriği
Korumanın tarihsel gelişimi ve amacını öğrenmek, korumanın nasıl yapılacağını öğretmek. Koruma araç ve gereçlerini ve nasıl kullanılacağını göstermek. Restore edilecek ürünlerin seçimi ve uygulanacak işlemler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Ahunbay, Z., Tarihi Çevre koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 2007., 2.Burns, J.(ed), Recording Historic Structures, The American Instute of Architects Press, Washington DC, 1989., 3.Erder, C., Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 1999 İş Bankası Kültür Yayınları., 4. Jokile to, Jukka. A history of Architectural Conservation, Architectural Pres, 1999.
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarihi yapıları belgeleme yöntemlerini ve rölöve alma tekniklerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Kültür varlıklarının korunması için ilgili örgütlenme, yasama ve koruma eğitimini öğrenir. |
ÖÇ03 | Tarihi çevreyi tanır ve koruma bilincini kazanır. |
ÖÇ04 | Tarihi yapıları belgeledikten sonra restitüsyon ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli teknikleri öğrenir. |
ÖÇ05 | Koruma altına alınan tarihi ve kültür varlıklarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarihi yapıların koruma çalışmalarının kuramsal temeli | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tarihi yapıların belgelenme teknikleri ve çeşitleri (Rölöve hazırlanması) | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Mekansal analiz | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
4 | Yapı malzemesi ve strüktür analizi (Arkeometrik çalışmalar) | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | Bozulma, değişim ve deformasyonların saptanması | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 | Restitüsyon projesinin hazırlanması | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Restorasyon projesinin hazırlanma süreci ve işlemleri | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık yapma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Restorasyon projelerinde iç mekan düzenlemeleri, tefriş ve dekorasyon | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Restorasyon projelerinde iç mekanlarda sıhhi tesisat ve donatıların yerleştirilmesi | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Araştırma konusu olarak incelenecek restorasyon projelerinin belirlenmesi | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Araştırma konusunun sunumu I | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Araştırma konusunun sunumu II | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Araştırma konusunun sunumu III | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Araştırma konusunun sunumu IV | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık yapma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık yapma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |