Genel Bilgi
Kod | PSI106 |
Ad | Sosyal Antropoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CHRISTOPHER MEDWIN EDENS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, insan toplumlarının kültürel ve sosyal düzenlemelerinin incelenmesi olarak antropolojiye giriş yapmaktır.
Dersin İçeriği
Derste temel antropolojik kavramlar, insanın toplumsal düzenlemelerinin başlangıcı ve gelişimi, günümüz ve yakın geçmişteki farklı toplum türlerinin örnekleri işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Haviland, W. vd. 2008. Kültürel Antropoloji. Kaknüs. Kottak, C. 2021. Kültürel Antropoloji. Nobel Akademik.
Notlar
Özbudun, S. vd. 2014. Antropoloji, Kuramlar, Kuramcilar. Dipnot. Barnard, A. 2018. Sosyal Antropoloji ve İnsanin Kökeni. Boğaziçi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel antropolojik fikir ve metotlarını açıklar. |
ÖÇ02 | İnsan evriminin temel konularını (beyin, dil, kültür) anlatır. |
ÖÇ03 | San (güney Afrika) ve Pilbara (Avustralya) gibi basit avcı-toplayıcı topluluklarını anlatır |
ÖÇ04 | Karmaşık avcı toplayıcı toplulukların kültürünü (Kwakiutl ve potlaç) değerlendirir. |
ÖÇ05 | Farklı topluluklardaki politik ekonomileri (Trobriand adaları ve kula halkası) tanır. |
ÖÇ06 | Nuerler gibi bölümlü soyların akrabalık yapılarını tanır |
ÖÇ07 | Akrabalık yapılarının etnografik çeşitliliğini anlatır. |
ÖÇ08 | Yemen gibi geleneksel arkaik devletlerin sosyal ve politik yapılarını tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antropoloji nedir - anahtar kavramlar ve antropolojinin farklı teorik ekolleri | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Primatlar ve insan evrimi 1 | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Primatlar ve insan evrimi 2 | tavsiye edilecek makale okunsun okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | İnsan davranışlarının görünmesi - kültür | tavsiye edilecek makale okunsun okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Bu günkü dünyanın oluşumu | tavsiye edilecek makale okunsun okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Avcı toplayıcı topluluklar (eşitlikçi organizasyon) 1 | tavsiye edilecek makale okunsun okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Avcı toplayıcı topluluklar(eşitlikçi organizasyonlar) 2 | tavsiye edilecek makale okunsun okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Basit tarım toplulukları (büyük adam toplulukları) | tavsiye edilecek makale okunsun okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Avcı toplayıcı topluluklar (hiyerarşik organizasyonlar) | tavsiye edilecek makale okunsun okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Çobansı topluluklar (hiyerarşik organizasyonlar) | tavsiye edilecek makale okunsun okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Karmaşık tarım toplulukları (hiyerarşik organizasyonlar) | tavsiye edilecek makale okunsun okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Arkaik devletler (hiyerarşik organizasyonlar) 1 | tavsiye edilecek makale okunsun okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Arkaik devletler (hiyerarşik organizasyonlar) 2 | tavsiye edilecek makale okunsun okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Tartışma ve gözden geçirme | Kitapta ilgili bölüm okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |