Genel Bilgi
Kod | PSI207 |
Ad | Gelişim Psikolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İrem ÖZDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İrem ÖZDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Doğumdan ergenlik dönemini içeren süreçte bireyde meydana gelen fiziksel, zihinsel ve duygusal değişimleri incelemek amacıdır..
Dersin İçeriği
Gelişimle ilgili temel kavram ve ilkeler, araştırma yöntem ve teknikleri, gelişim kuramları, doğum öncesi-bebeklik-çocukluk-ergenlik dönemlerindeki fiziksel, bilişsel ve psikososyal gelişim bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bebekler ve Çocuklar (2015). Laura E. Berk. Çev (Ed.): N.I.Erdoğan, Nobel Yayıncılık, Ankara
Notlar
Developmental Psychology (2006). Edited by Alan Slater - Gavin Bremmer, Blackwell. Publishing Ltd, UK
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocukluk dönemi gelişiminin temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Gelişim psikolojisinin temel bilimsel yöntem ve araştırma desenlerini sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Katılım ve çevre etkileşiminin gelişim üzerine etkisini açıklar. |
ÖÇ04 | Bebeklerin fiziksel ve duygusal gelişimindeki kritik dönemleri sınıflandırır. |
ÖÇ05 | Piaget'nin zihinsel gelişim dönemlerini uygun örneklerle açıklar. |
ÖÇ06 | Okul dönemi çocuğunun genel fiziksel gelişimini ve bilişsel yeteneklerini tanımlar. |
ÖÇ07 | Ergenlik dönemindeki bedensel ve zihinsel gelişimini açıklar. |
ÖÇ08 | Ergenin psikososyal gelişim aşamalarını saptar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gelişimin temelleri, tarihsel açıdan çocuğun doğası | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çocuk gelişiminde araştırma yöntem ve teknikleri | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Genetik miras ve etkileri | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Doğum öncesi gelişim ve çevresel etkiler | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Bebeklikte fiziksel büyüme ve hareket gelişimi | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
6 | Bebeklikteki bilişsel gelişim | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bebeklikteki duygusal ve sosyal gelişim | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Erken çocuklukta fiziksel gelişim | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İlk çocuklukta bilişsel gelişim | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
11 | Okul döneminde bilişsel gelişim | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
12 | Ergenlikte bedensel ve cinsel gelişim | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ergenlikte bilişsel ve ahlaki gelişim | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ergenlikte benlik kavramı | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ergenlikte psikososyal problemler | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |