Genel Bilgi
Kod | PSI303 |
Ad | Psikopatoloji 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sezin ANDİÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Sezin ANDİÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı normal ve anormal davranış kavramlarının, ruhsal belirtilerin, ruhsal bozuklukların sınıflandırılması, tanınması, oluş nedenlerinin ve tedavilerinin tanınmasıdır.
Dersin İçeriği
Psikiyatrik belirti ve temel kavramlar, ruhsal muayene, anksiyete bozuklukları, okb ve ilişkili bozukluklar, psikotik bozukluklar, bipolar bozukluklar, depresif bozukluklar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
DSM – 5’e Göre Anormal Psikoloji (2020). Kolektif. (E. Tuna ve Ö. Öncül Demir, Editör). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Nevid, J.S., Rathus, S.A. ve Beverly (2020). Değişen dünyada anormal psikoloji (A. Durak-Batıgün, Çev. Ed.). Ankara: Palme Yayınları.
Notlar
Ruhsal Hastalıklar, Editör: Prof. Dr. Nevzat Yüksel, Akademisyen Tıp Kitabevi, 4. Baskı, Ankara 2014 Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Prof.Dr. M. Orhan Öztürk, Prof. Dr. N. Aylin Uluşahin,13. Baskı, Ankara,2015
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Normal ve anormal davranışları farklı bakış açıları ile tanımlar. |
ÖÇ02 | Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini tartışır. |
ÖÇ03 | Psikolojik belirtileri açıklar. |
ÖÇ04 | Tanı ölçütleri sistemlerini karşılaştırır. |
ÖÇ05 | Psikolojik bozuklukların temelini açıklayan teorileri karşılaştırır. |
ÖÇ06 | Bazı psikolojik bozuklukların etiyolojilerini tartışır. |
ÖÇ07 | Psikolojik hastalıkları birbirinden ayırt eden özelliklerini tartışır. |
ÖÇ08 | Psikolojik bozuklukların tedavisinde kullanılan teknikleri sınıflandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, Anormal Psikolojisi Nedir? | Ön hazırlık, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Normal ve anormal davranış, tarihçe | Ön hazırlık, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Anormal Psikoloji Güncel Yaklaşımlar | Ön hazırlık, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tanı, Klinik Değerlendirme | Ön hazırlık, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Ruhsal muayene | Ön hazırlık, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Psikoz ve nevroz ayrımı | Ön hazırlık, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Psikotik bozukluklar | Ön hazırlık, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Anksiyete bozuklukları | Ön hazırlık, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Anksiyete bozuklukları 2 | Ön hazırlık, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | OKB ve ilişkili bozukluklar | Ön hazırlık, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | OKB ve ilişkili bozukluklar 2 | Ön hazırlık, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Bipolar bozukluklar | Ön hazırlık, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Bipolar bozukluklar 2 | Ön hazırlık, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Depresif bozukluklar | Ön hazırlık, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |