Genel Bilgi
Kod | YMOP233 |
Ad | Lied Oratoryo Yorumu I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Aykan AYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Aykan AYDIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. LEVENT AYAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör. MUSTAFA LEVENT TAŞKESEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı dönem ve bestecilerden seçilen liedlerin ve oratoryoların müzikal analizlerinin ve çevirilerinin yapılarak yorumlanması ve eserlerle ilgili hakimiyet kazanılması amaçlanır.
Dersin İçeriği
Seçilmiş oratoryoların bölümlerinin ve liedlerin müzikal ve teknik açıdan yorumlanması.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Lieder Album C. Debussy, H. Duparc, P. I. Çaykovski, S. Rahmaninof), Edition Peters / G. Schirmer Publishing.
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
ÖÇ04 | Korrepetisyon ile birlikte oratoryolardan seçilmiş bölümleri ve liedleri müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır |
ÖÇ05 | Seslendirdiği eserle ilgili müzikalite yapma,doğru cümleleme ve artikülasyonu doğru kullanma becerisi kazanır. |
ÖÇ06 | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
ÖÇ07 | Seslendirdiği eserin teması,müzik cümlelerinin anlam içeriği ile ilgili bilgi kazanır. |
ÖÇ08 | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersle ilgili önbilgi verilmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | Lied geleneği,söyleyiş stili,formun genel özellikleriyle ilgili bilgi verilmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma |
3 | Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun romantik döneme ait bir lied seçilmesi ve deşifresinin yapılması-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
4 | Eserle ilgili artikülasyon ve çeviri çalışmaları-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
5 | Eser üzerinde teknik çalışma ve yorum çalışması yapılması-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
6 | Eserin eşlikli olarak dinlenmesi-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
7 | Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun romantik döneme ait bir lied seçilmesi ve deşifresinin yapılması-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
8 | Eser üzerinde teknik çalışma ve yorum çalışması yapılması -2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
9 | Eserin eşlikli olarak dinlenmesi-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
10 | Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun romantik döneme ait bir lied seçilmesi ve deşifresinin yapılması -3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
11 | Eserle ilgili artikülasyon ve çeviri çalışmaları -3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
12 | Eser üzerinde teknik çalışma ve yorum çalışması yapılması -3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
13 | Eserin eşlikli olarak dinlenmesi ve eksiklerin tespiti -3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
14 | YARI YIL SINAVI | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Eserin eşlikli olarak dinlenmesi -3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
16 | çalışılmış eserlerin ezberlenmiş haliyle dinlenmesi ve eksiklerin tespiti | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
17 | repertuarın piyano eşliğiyle dinlenmesi ,genel tekrar | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
18 | Stil,anlam ve teknik olarak eser analizlerinin yapılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
19 | Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun romantik döneme ait bir lied seçilmesi ve deşifresinin yapılması -4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
20 | Seçilen liedin sözleriyle ilgili anlam ve artikülasyon çalışması yapılması -4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
21 | seçilen lied eserin orijinal temposunda nüanslarıyla birlikte çalışılması -4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
22 | seçilen lied eserle ilgili ezber çalışması yapılması -4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
23 | seçilen lied üzerinde stil,anlam ve teknik olarak analiz ve çalışma yapılması -4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
24 | seçilen lied eserin deşifresinin ve sözlerinin çalışılması,artikülasyon çalışması yapılması -4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
25 | seçilen eserin temposu ve nüansları üzerine çalışma yapılması -4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
26 | seçilen eserin ezber çalışmalarının yapılması -5 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
27 | sene içerisinde çalışılan tüm eserlerin eşlikli olarak dinlenmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
28 | öğrencinin lied repertuarının tekrar dinlenmesi,eksik ve hataların tespiti,genel tekrar | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
29 | repertuardaki eserlerin ezber biçimde piyano eşliğiyle dinlenmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
30 | final repertuarının belirlenmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
31 | sınav provası ve eksiklerin tespiti | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
32 | Final sınavı | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 1 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |