Genel Bilgi
Kod | RES1800 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SUAT KARAASLAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NİMET KESER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sanat/sanat eğitimi alanında bir problem belirleyebilme ve bu problem bağlamında bilimsel bir araştırma sürecinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Tez Çalışması dersi; bir tez konusunun belirlenmesi ve sanat/sanat eğitimi alanında bir problemin belirlenerek bilimsel bir çalışma sürecinin yürütülmesini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin alınabilmesi için 7 ders, 1 seminer almış olmak ve yeterlik sınavından başarılı olmak gerekir.
Kaynaklar
Rita L. Irwin ve Diğ. A/R/Tography: Rendering Self Through Arts-Based Living Inquiry. John W. Creswell, Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. John W. Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri. Robert A. Day, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Türk Dil Kurumu Yayınları, Yazım Klavuzu. Nimet Keser, Sanat Tarihi ve Sanat Eleştirisi Metodolojileri. Nimet Keser, Sanat Sözlüğü. Ernst Gombrich, Sanatın Öyküsü, Oktay Aslanapa,Türk Sanatı. John Berger, Görme Biçimleri. Şener Büyüköztürk ve Diğr. Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Notlar
Sanat tarihine, sanat eleştirisine ve sanat eğitimine ilişkin tüm kitap, tezler ve makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat ya da sanat eğitimi alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler. |
ÖÇ02 | Tez konusu ile ilgili doğru kaynakları belirler ve inceler |
ÖÇ03 | Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır. |
ÖÇ04 | Elde ettiği bulgulardan bilgi üretir |
ÖÇ05 | Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve sanat eğitimi alanındaki güncel bilgileri, uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ve farklı disiplinler arasında ilişkiler kurar, | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yeni bilgiler üretecek ileri düzeyde araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir yöntemi, sanat alanında özgün bir araştırma tasarlamak için kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yayımlanabilir özgünçalışmalarla alana katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatın sorunlarıyla ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız bir çalışma tasarlayabilir, yürütebilir, değerlendirebilir. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünür; alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitiminde ve öğretim etkinliklerinde yönlendirici olur. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma süreçlerini etik zeminde sürdürür. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitimiyle ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çağdaş teknolojileri öğretim programına entegre edebilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde sanatla ve sanat eğitimiyle ilgili özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çalışma süreçlerinin bir parçası olur. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelere katkıda bulunur | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik politikalar, stratejiler ve uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar I | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınların incelenmesi, okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar II | Literatürün (kitap, tez) incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar III | Literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar IV | Literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar V | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar VI | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem ara raporu hazırlama | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Doktora tez konusuna yönelik araştırmalar I | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Doktora tez konusuna yönelik araştırmalar II | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Doktora tez konusuna yönelik araştırmalar III | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Doktora tez konusuna yönelik araştırmalar IV | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Doktora tez konusuna yönelik rapor hazırlama | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu hazırlama | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporunun tamamlanması | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 40 | 560 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 608 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,32 | ||
AKTS | 24 AKTS |