Genel Bilgi
Kod | RES832 |
Ad | Sanat Tarihi ve Sanat Eleştirisi Metodolojileri II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİMET KESER |
Dersin Amacı / Hedefi
Sanat tarihi yazımı ya da sanat eleştirisi sürecinde kullanılabilecek yaklaşımların ve metotların öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Bir sanat tarihi ya da sanat eleştirisi çalışmasında kullanılabilecek başlıca metotlar ve yaklaşımlar.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Nimet Keser, Sanat Tarihi ve Sanat Eleştirisi Metodolojileri. Terry Barrett, Sanatı Eleştirmek, Günceli Anlamak. Terry Barrett, Öğrenciler İçin Bir Eleştiri rehberi Terry Barrett, Sanatı Eleştirmek: Günceli Anlamak Terry Barrett, Criticizing Art: Understanding the Contemporary Terry Barrett, Eleştiri: Öğrenciler İçin Bir Rehber
Notlar
Sanat eleştirisi ve sanat tarihine ilişkin basılı ya da online kitaplar ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı sanat eleştirisi ve sanat tarihi yazma metotlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Farklı sanat kuramlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Sanat eleştiri ve sanat tarihi yazılarının metodolojik yaklaşımlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Bağımsız olarak bir sanat eleştirisi ve sanat tarihi çalışması gerçekleştirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve sanat eğitimi alanındaki güncel bilgileri, uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ve farklı disiplinler arasında ilişkiler kurar, | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yeni bilgiler üretecek ileri düzeyde araştırma yapar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir yöntemi, sanat alanında özgün bir araştırma tasarlamak için kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yayımlanabilir özgünçalışmalarla alana katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatın sorunlarıyla ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız bir çalışma tasarlayabilir, yürütebilir, değerlendirebilir. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünür; alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitiminde ve öğretim etkinliklerinde yönlendirici olur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma süreçlerini etik zeminde sürdürür. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitimiyle ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çağdaş teknolojileri öğretim programına entegre edebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde sanatla ve sanat eğitimiyle ilgili özgün görüşlerini savunur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çalışma süreçlerinin bir parçası olur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelere katkıda bulunur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik politikalar, stratejiler ve uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin anlatılması, ders için gerekli kaynakların belirlenmesi. | Literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Antik dönemden Orta Çağ'a kadar yazılmış olan sanat metinleri ve içeriklerinin incelenmesi. | Ders notlarının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Orta Çağ sanat metinlerinin incelenmesi | Ders için notların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Biyografik yaklaşımın incelenmesi. temel ilkelerin ve temel soruların tartışılması. Örnek metinlerin tartışılması. | İlgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Üsluba dayalı yaklaşımın incelenmesi, temel ilkelerinin tartışılması ve örnek çalışmaların incelenmesi. | Konuyla ilgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Formalist yaklaşımın incelenmesi, temel ilkelerinin ve sorularının tartışılması. Örnek metinlerin incelenmesi. | Alanyazının taranması ve ders notlarının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | İkonografik yaklaşımın incelenmesi ve örnek metinlerin tartışılması. | İlgili örnek makalelerin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav sorusunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Öğrenci sınav kağıtlarının tartışılması | Sınav kağıtlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Psikanalitik yaklaşımın öncüleri, temel soruları ve ilkelerinin incelenmesi. Örnek metinlerin okunması. | İlgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Sosyolojik yaklaşımın temel ilke ve sorularının incelenmesi. | İlgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Feminist yaklaşımın ve temel sorularının tartışılması. | İlgili makale ve kitapların belirlenmesi ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Göstergebilim | İlgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Görsel göstergebilimsel metododoloji | İlgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Öğrenci ödevlerinin incelenmesi ve tartışılması | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorusunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |