Genel Bilgi
Kod | RES816 |
Ad | Sanat Eğitiminde Çağdaş Sanat Odaklı Etkinlikler II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR |
Dersin Amacı / Hedefi
20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren ortaya çıkan çağdaş sanat akımları ve hareketlerinin ortaöğretim görsel sanatlar dersinde alınmasını ve söz konusu akım ve hareketlere bağlı olarak uygulamalar yapılmasını ve bu alanda bir temel oluşturmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Ders, 20. yüzyılın başından günümüze sanattaki gelişmeleri akım ve hareket merkezli ele alarak ortaöğretim okullarındaki görsel sanatlar derslerine yönelik etkinlik oluşturmayı içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1940'tan Günümüze Sanat. Jonathan Fineberg Sanat Kültür Yaratıcılık Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitimi Öğretimi. Olcay Tekin Kırışoğlu
Notlar
Dersin diğer kaynakları bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ortaöğretim görsel sanatlar dersi programını bilir. |
ÖÇ02 | Ortaöğretim öğrencilerinin sanatsal gelişim özelliklerinin bilgisine sahip olur. |
ÖÇ03 | Çağdaş sanat akımlarının bilgisine sahip olur. |
ÖÇ04 | Çağdaş sanat akımlarının sanat eğitimi sürecinde kullanılmasına yönelik beceri geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve sanat eğitimi alanındaki güncel bilgileri, uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ve farklı disiplinler arasında ilişkiler kurar, | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yeni bilgiler üretecek ileri düzeyde araştırma yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir yöntemi, sanat alanında özgün bir araştırma tasarlamak için kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yayımlanabilir özgünçalışmalarla alana katkıda bulunur. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatın sorunlarıyla ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız bir çalışma tasarlayabilir, yürütebilir, değerlendirebilir. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünür; alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitiminde ve öğretim etkinliklerinde yönlendirici olur. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma süreçlerini etik zeminde sürdürür. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitimiyle ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çağdaş teknolojileri öğretim programına entegre edebilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde sanatla ve sanat eğitimiyle ilgili özgün görüşlerini savunur. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çalışma süreçlerinin bir parçası olur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelere katkıda bulunur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik politikalar, stratejiler ve uygulamalar geliştirir. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve ders süreci hakkında tartışma. | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çağdaş sanata genel bir bakış 1 | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çağdaş sanata genel bir bakış 2 | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Çağdaş sanatçıların biyografileri 1 | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Çağdaş sanatçıların biyografileri 2 | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Önemli çağdaş sanat çalışmalarının incelenmesi 1 | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Önemli çağdaş sanat çalışmalarının incelenmesi 2 | Power point sunusu hazırlanır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
8 | Ara Sınavlar | Sınav soruları hazırlanır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Ortaöğretim görsel sanatlar dersi programında çağdaş sanat | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yurt dışı ortaöğretim görsel sanatlar dersi programında çağdaş sanat | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ortaöğretim görsel sanatlar dersinde çağdaş sanat etkinliği hazırlama 1 | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Hazırlanan etkinliğin uygulanması ve sonuçlar üzerinde tartışma 1 | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Ortaöğretim görsel sanatlar dersinde çağdaş sanat etkinliği hazırlama 2 | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Hazırlanan etkinliğin uygulanması ve sonuçlar üzerinde tartışma 2 | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav soruları hazırlanır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav soruları hazırlanır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |