Genel Bilgi
Kod | BKP217 |
Ad | Akıllı Tarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ÇAĞDAŞ CİVELEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. ÇAĞDAŞ CİVELEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüzde tarım sektörü; gelişen teknolojinin etkisiyle büyük bir dönüşüm içinde olup, tarım sektörünün geleceği, teknolojik uygulamalar ile şekillenmektedir. Tarımın teknolojik dönüşüm sürecini incelemek, özellikle günümüzdeki mevcut uygulamaların daha net ortaya konulabilmesi ile mümkün olabilmektedir. Günümüz iletişim teknolojilerinin akıllı tarım sistemlerinde kullanımı ve gelişen teknolojilerin tarımsal üretimle bütünleştirilerek kullanılması irdelenmektedir. Öğrencilerin akıllı tarım konusunda bilgilendirilmeleri ve temel uygulama örnekleri ile bir altyapı oluşturulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Akıllı Tarımda kullanılan kablosuz iletişim teknolojileri sistemlerinin tanıtılması; Tarımda dijital dönüşüm ve akıllı tarım uygulamalarının öğrenilmesi; Akıllı Tarım uygulamaları için gerekli sensör, donanım ve teknolojilerin tanıtılması; Akıllı Tarım teknikleri uygulanarak gübre ve ilaç gibi kimyasal giderlerinin azaltılması, bu kullanımların azaltılarak çevrenin korunması, yüksek miktarda ve kaliteli ürün sağlanması, işletme ve yetiştiricilik kararları için daha etkin bir bilgi akışının sağlanması ve tarımda kayıt düzeninin oluşturulması; Ülkemizde ve dünyadaki akıllı tarım uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders sunumları ve notlar
Notlar
Ders sunumları ve notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akıllı tarım kavramını ve bileşenlerini tanımlar |
ÖÇ02 | Kablosuz iletişim sistemlerini açıklar |
ÖÇ03 | Akıllı Tarım sistemlerini kullanarak tarımsal üretimdeki girdi maliyetlerini düşürür |
ÖÇ04 | Daha az kimyasal kullanarak çevrenin korunmasına katkı sağlar |
ÖÇ05 | Akıllı tarım uygulama teknolojileri konusunda bilgi verir |
ÖÇ06 | Türkiyede ve Dünyadaki akıllı tarım sistemleri konusunda bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, Akıllı Tarıma genel bir bakış, Akıllı Tarımın Prensipleri | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tarımın Gelişim Aşamaları (Tarım 1.0, Tarım 2.0, Tarım 3.0, Tarım 4.0) | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Akıllı Tarım Döngüsü ve Akıllı Tarımın Faydaları | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Akıllı tarım sistemlerinde kullanılan iletişim teknolojilerinin tanıtılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Akıllı tarım sistemlerinde kullanılan iletişim teknolojilerinin altyapılarının açıklanması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tarımda dijital dönüşüm sistemlerinde kullanılan sensör ve modüllerin tanıtılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Akıllı Tarım Uygulamaları | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sürücüsüz Traktörler ve Otonom Tarım Araçlarının tanıtılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Akıllı tarımda Drone ve İHA Kullanımı | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Akıllı Sulama ve Gübreleme Sistemleri | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Akıllı Seralar ve Çiftlik Yönetim Sistemleri | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Akıllı Tarım uygulamalarında Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Kullanılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Nesnelerin İnterneti Kavramı ve Uygulama Örnekleri | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Türkiyede ve Dünyada Akıllı Tarım Uygulamaları | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |