Genel Bilgi
Kod | PSI326 |
Ad | Çocuklarda Psikolojik Değerlendirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi KADİR ÇAKIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çocukların psikolojik değerlendirilmesinde kullanılacak uygun araç ve yöntemlerin seçilmesi, elde edilen her türlü gerekli verilerin anlamlı bir şekilde organize edilmesi ve tutarlı sonuçların çıkarılması becerilerinin geliştirilmesi amacıdır.
Dersin İçeriği
Bir çocuğun psikolojik özelliklerinin, bilişsel ve davranışsal tarzlarının ve/ya da ilişkili bireysel özelliklerin en iyi nasıl ölçülmesi ve değerlendirilmesi süreçleri işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mcafee, O., Deborah, J.L (B. Ekinci –Balut, Çev.) Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi,Nobel Yayıncılık, 2018.
Notlar
Z, Karataş., Y, Yavuzer (2020). Bireyi Tanımada Test Dışı Teknikler. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocukların psikolojik değerlendirilmesinin tarihçesi ve çağdaş anlayışlarını değerlendirir |
ÖÇ02 | Çocuklardaki psikolojik değerlendirme sürecinin kapsamını açıklar. |
ÖÇ03 | Çocuklardaki psikolojik değerlendirme sürecini tasarlar. |
ÖÇ04 | Çocuklardaki psikolojik değerlendirme için uygun araç ve yöntem kullanır. |
ÖÇ05 | Çocuklardaki psikolojik değerlendirme süreciyle ilgili etik ilkeleri uygular.. |
ÖÇ06 | Çocuğun psikolojik değerlendirilmesi sonucunda elde edilen bulguları analiz eder. |
ÖÇ07 | Elde edilen sonuçları anlamlı bir bütün halinde değerlendirir. |
ÖÇ08 | Alanındaki bilgi ve becerisini etik sorumluluk içinde uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Psikolojik test ve değerlendirmenin tarihsel gelişimi | Kütüphane ve İnternet taraması | |
2 | Psikolojik değerlendirmede etik ilkeler | Kütüphane ve İnternet taraması | |
3 | Psikolojik değerlendirme ortam seçme ve düzenleme | Kütüphane ve İnternet taraması | |
4 | İlk Görüşme | Kütüphane ve İnternet taraması | |
5 | Davranışsal Gözlem | Kütüphane ve İnternet taraması | |
6 | Test ve Ölçekler | Kütüphane ve İnternet taraması | |
7 | Bulguların Betimlenmesi | Kütüphane ve İnternet taraması | |
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | Okul Öncesi ve Eğitimde değerlendirme 1 | Kütüphane ve İnternet taraması | |
10 | Okul Öncesi ve Eğitimde değerlendirme 2 | Kütüphane ve İnternet taraması | |
11 | Klinik ve Danışmanlık amaçlı değerlendirme 1 | Kütüphane ve İnternet taraması | |
12 | Klinik ve Danışmanlık amaçlı değerlendirme 2 | Kütüphane ve İnternet taraması | |
13 | Tarama, Seçim, Sınıflama ve Yerleştirme | Kütüphane ve İnternet taraması | |
14 | Hassas konular 1 | Kütüphane ve İnternet taraması | |
15 | Hassas konular 2 | Kütüphane ve İnternet taraması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |