Genel Bilgi
Kod | PSI328 |
Ad | Mesleki İngilizce 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. EMİŞ HANDE HAKKOYMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin psikoloji alanındaki İngilizce kavramları ve terimleri kullanabilme becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Psikolojinin ana alanlarıyla ilgili seçilmiş konularda sözcük kazanımı, okuma, kavrama ve çeviri yapma uygulamaları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ilgili makaleler
Notlar
Ilgili TedX konuşmaları ve youtube videoları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma sorusunu tanır. |
ÖÇ02 | Araştırmadaki bağımlı değişkeni tanır. |
ÖÇ03 | Araştırmadaki bağımsız değişkenleri tanır. |
ÖÇ04 | Araştırmadaki karıştırıcı değişkenleri tanır. |
ÖÇ05 | Araştırma bulgularını tartışır. |
ÖÇ06 | Araştırma sonuçlarında sık kullanılan terimleri tanır. |
ÖÇ07 | Araştırmadaki bağımlı değişkeni ifade eder. |
ÖÇ08 | Araştırmadaki bağımsız değişkeni ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve dersten beklentilerin tartışılması | verilen materyali okuma, analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Seçilmiş makale üzerine tartışmalar | verilen materyali okuma, analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Seçilmiş makale üzerine tartışmalar 2 | verilen materyali okuma, analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Seçilmiş makale üzerine tartışmalar 3 | verilen materyali okuma, analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Seçilmiş makale üzerine tartışmalar 4 | verilen materyali okuma, analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Seçilmiş makale üzerine tartışmalar 5 | verilen materyali okuma, analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Seçilmiş makale üzerine tartışmalar 6 | verilen materyali okuma, analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
|
9 | Seçilmiş makale üzerine tartışmalar 7 | verilen materyali okuma, analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Seçilmiş makale üzerine tartışmalar 8 | verilen materyali okuma, analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Seçilmiş makale üzerine tartışmalar 9 | verilen materyali okuma, analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Seçilmiş makale üzerine tartışmalar 10 | verilen materyali okuma, analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Seçilmiş makale üzerine tartışmalar 11 | verilen materyali okuma, analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Seçilmiş makale üzerine tartışmalar 12 | verilen materyali okuma, analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Seçilmiş makale üzerine tartışmalar 13 | verilen materyali okuma, analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 2 | 20 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,96 | ||
AKTS | 3 AKTS |