Genel Bilgi
Kod | INT265 |
Ad | Su Temini ve İletimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ALİ GÖKOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ALİ GÖKOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Gelecekteki su ihtiyacının tahmini hesabını, suların iletilmesi ve dağıtılması ile ilgili gerekli hesaplamaları yapabilmeyi öğretmek
Dersin İçeriği
Su kaynakları, hidrolojik çevrim, Suların özellikleri, Gelecekteki nüfus tahmin hesapları ve su ihtiyacı hesapları, Hidrolojik etütler, Su temini tesislerinin elemanları, Su alma yapıları (Suların derlenmesi), Suların iletilmesi (İsale hatları) ve hesaplamalar, Suların arıtılması, Suların depolanması (Hazneler), Suların dağıtılması (Şebekeler) ve hesaplamalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1) TÜRKDOĞAN, İ ve YETİLMEZSOY, K., 2004. Su Getirme ve Kanalizasyon Uygulamaları. Su Vakfı Yayınları, İstanbul, 451s. 2) İLBANK, 2013. İçmesuyu Tesisleri Etüt, Fizibilite ve Projelerinin Hazırlanmasına Ait Teknik Şartname, 78s. (https://www.ilbank.gov.tr/storage/uploads/files/icmesuyu-etut-fizb-tekn-sart.pdf)
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su kaynaklarını öğrenir |
ÖÇ02 | Suların özelliklerini öğrenir |
ÖÇ03 | Hidrolojik etütleri öğrenir |
ÖÇ04 | Su alma yapıları (Suların derlenmesi)'nı öğrenir |
ÖÇ05 | Gelecekteki su ihtiyacının tahmini hesabını ve suların iletilmesi ve dağıtılması ile ilgili gerekli hesaplamaları yapar |
ÖÇ06 | Suların arıtılmasını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterliliklerin üzerine Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Teknolojisi alanında temel düzeydeki bilgileri öğrenir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapılara yönelik sınıflandırmayı, bu sınıflandırmaya göre kullanılacak inşa yöntemlerini, binaların proje ve şartnamelerine uygun olarak inşa edilmesini, inşaat teknolojisine ilişkin çalışmaların yürütülmesinde inşaat teknikerinden beklenen görevleri yerine getirecek bilgileri öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Binaların inşasında kullanılan ana malzemeleri, malzemelerin özelliklerini, zeminlerin sınıflandırılmasını öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanını kapsayacak şekilde proje, şartname, sigorta, vergi ve sağlık kuruluşlarıyla ilgili mevzuatları, inşaat işlerine yönelik ihale süreçlerini ve sözleşmelerin ana bileşenlerini öğrenir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapılara yönelik mimari ve statik projeleri, şartnameleri, sözleşmeleri, zeminelere yönelik etüd raporlarını yorumlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat işleri ile ilgili olarak resmi kurumlarla yapılan bürokratik işlemleri öğrenir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bina inşaatı veya zemin işlerine yönelik çalışmalarda karşılaşılan genel sorunları teorik bilgi ve becerileri kullanmak suretiyle belirleyerek, çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Şantiyede yapılan inşa çalışmaları ile ilgili elde ettiği verileri yorumlayarak gelişmeler hakkında üstlerine rapor sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapıya ilişkin metraj ve keşif (maliyet) işlemlerini yaparak hakediş düzenler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili teknik elemanlar tarafından hazırlıkları yapılmış mimari ve statik (betonarme) projelerin çizimlerini yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat teknolojisi ile ilgili tasarımları, uygulamaları veya düşüncelerini varsa sorunlara ilişkin çözüm önerilerini çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve servis sağladıkları kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat arazisinin topoğrafik yapısını değerlendirerek bu yapıyı tespit etmeye yarayacak ölçüm aletlerini kullanır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri kullanarak bağımsız olarak çalışabilir, altında çalışan personelleri denetler. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat teknolojisi ile ilgili proje, uygulama ve çalışmaları ilgili kişilere açık ve etkili bir biçimde anlatabilir ve buna uygun olarak takım çalışması yapar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat teknolojisi ile ilgili konularda bilgilerine eleştirel bir yaklaşımla bakar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her zaman bilgi alışverişi yaparak öğrenmeyi gerektiren durumları belirleyebilir ve böylece sürekli öğrenme bilinci kazanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel bilgisayar kullanımı becerisine sahip olmanın yanısıra office ve veritabanı programlarını kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beraberinde çalıştığı personeller yanında halk ile de ilişki kuracak iletişim becerilerini kazanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği, kalite güvencesi ve standardı, çevre koruma bilgisi ve etik değerlere sahip olmanın yanında toplumsal, bilimsel ve ahlaki değerleri gözetme bilinci de kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su kaynakları, hidrolojik çevrim | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
2 | Suların özellikleri | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
3 | Gelecekteki nüfus tahmin hesapları ve su ihtiyacı hesapları | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
4 | Hidrolojik etütler-1 | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Hidrolojik etütler-2 | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Su temini tesislerinin elemanları | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Su alma yapıları (Suların derlenmesi)-1 | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Su alma yapıları (Suların derlenmesi)-2 | Konunun ders notlarından çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Suların iletilmesi (İsale hatları) ve hesaplamalar-1 | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
11 | Suların iletilmesi (İsale hatları) ve hesaplamalar-2 | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
12 | Suların arıtılması | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
13 | Suların depolanması (Hazneler) | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
14 | Suların dağıtılması (Şebekeler) ve hesaplamalar-1 | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
15 | Suların dağıtılması (Şebekeler) ve hesaplamalar-2 | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |