GZT101 İletişime Giriş

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZT101
Ad İletişime Giriş
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ONUR DURSUN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ONUR DURSUN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İletişime Giriş, iletişimin toplumsal yaşamdaki önemi, işleyişi ile ilgili temel bilgileri, kavramları ve kuramsal tartışmaları anlatmayı amaçlamaktadır. Bu ders, iletişim eğitimi gören ve iletişim alanında meslek sahibi olmayı planlayanları, iletişimin işleyişi hakkında bilgilendirmeyi ve entelektüel yaratıcılıklarını geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

İletişime Giriş, iletişimin bir bilim dalına dönüşümünü ve tarihsel sürecini, iletişimin temel ve aracı unsurlarını, genel iletişim sürecini, iletişim biçimleri ve türlerini, dil, anlam ve gösterge, grup ve örgüt iletişim süreçlerini içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Güngör, N. 2022. İletişime Giriş. Siyasal Kitabevi. Türkoğlu, N. 2014. Toplumsal İletişim. Karahan Kitabevi. Fiske, J. 2014. İletişim Çalışmalarına Giriş. Çev. Süleyman İrvan. Pharmakon Kitap. Erdoğan, İ. (2011). İletişimi Anlamak. Savaş Yayınları.

Notlar

Ders notları, sunumlar ve proje gösterimleri.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toplum ve iletişim süreçlerini ve iletişimin temel ve aracı öğelerini anlar.
ÖÇ02 İletişim alanının bilim disiplini oluş sürecini tarihsel arka zeminiyle kavrar.
ÖÇ03 İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır.
ÖÇ04 Toplumun kültürel bir yapı olduğunu ve iletişimin de bu kültürel yapının belirleyici unsuru olduğunu fark eder.
ÖÇ05 Kişisel iletişim, kişilerarası iletişim ve kitle iletişimi kavramlarını ve işleyiş süreçlerini tartışır.
ÖÇ06 İletişim alanına bilimsel bakış sergileme yetkinliği kazanır.
ÖÇ07 Kurum ve kuruluşlardaki iletişim ilişkilerini anlayarak olası sorunlara çözümler üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, dersin tanıtımı, Ders müfredatını inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 İletişimin tanımı, iletişim çalışmalarının tarihsel gelişimi Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 İletişim süreci ve iletişimin temel öğeleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 İletişim Türleri: Sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Kişisel iletişim, kişilerarası iletişim, kitle iletişimi Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Temel iletişim modelleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 İletişim kuramları Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Teknoloji ve iletişim Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Dil ve göstergeler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Anlam ve göstergeler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Grupta iletişim süreçleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 İletişimin toplumsal boyutu Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Kültür, toplum ve iletişim Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Genel değerlendirme Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını ve ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını ve ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.06.2024 12:10