Genel Bilgi
Kod | PSI401 |
Ad | Staj Değerlendirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MELTEM GULER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MELTEM GULER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, psikoloji eğitimi görmekte olan öğrencilere kamu kurum ve kuruluşlarda uygulamalar yaptırılmasını sağlayarak iş deneyimi ve sorumluluk bilinci kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste, staj döneminde edinilen mesleki deneyimler ile kuramsal bilgiler arasında bağlantılar kurulur ve ayrıca iş hayatına ilişkin gözlemler paylaşılır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Psikoloji Alanyazın
Notlar
Türk Psikoloji Dergisi, Türk Psikoloji Yazıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Psikolojinin değerlerini ve tutumlarını yansıtan davranış ve donanımları kavrar. |
ÖÇ02 | Birey, grup ve topluluklar açısından etik durumları açıklar. |
ÖÇ03 | Bireyler, gruplar ve / veya topluluklarla etkili ve anlamlı etkileşimler gösterme becerisini açıklar |
ÖÇ04 | İnsan ilişkilerinde ve iş hayatında iletişim becerilerini profesyonel düzeyde uygulamayı açıklar. |
ÖÇ05 | Psikolojinin farklı uygulama ve araştırma alanlarını açıklar. |
ÖÇ06 | Kuramsal bilgileri uygulama alanlarında değerlendirir. |
ÖÇ07 | Olumlu iş alışkanlıkları ve çalışma disiplininini açıklar. |
ÖÇ08 | İş hayatında ekip çalışmasının önemini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Staj eğitimi | Staj Eğitimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Staj raporu yazma aşamaları | Staj Eğitimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Yazım kuralları | Staj Eğitimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Rapor yazma kuralları | Staj Eğitimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Sunum aşamaları | Staj Eğitimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Bir sunum hazırlama | Staj Eğitimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Sunumlar | Staj Eğitimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Staj Eğitimi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sunumlar I | Staj Eğitimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Sunumlar II | Staj Eğitimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Sunumlar III | Staj Eğitimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Sunumlar IV | Staj Eğitimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Sunumlar V | Staj Eğitimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Sunumlar VI | Staj Eğitimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Değerlendirme | Staj Eğitimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Staj Raporları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Staj Raporları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
AKTS | 5 AKTS |