Genel Bilgi
Kod | PSI447 |
Ad | Çocukluk Çağı Psikopatolojileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUNAY FIRAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SUNAY FIRAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı çocukluk çağı ve ergenlik döneminde gözlenebilen ruhsal bozukluklar ve bu bozuklukların yaşam boyu etkileri ve tanılama, tedavi ve rehabilitasyon süreçlerine yönelik genel bir anlayış kazandırır.
Dersin İçeriği
Bu derste çocuk ve ergenlik döneminde ruh sağlığının değerlendirilmesi, DEHB, Özgül Öğrenme bozuklukları, Davranım Bozukluğu, Zihinsel Özür, Otizm Spektrum Bozukluğu, çocukluk çağı OKB, Depresyon vb. ruhsal bozuklukların tanıtılması, tedavi ve rehabilitasyonlarına yönelik bilgi verilmesi işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi I-II Güncel Yaklaşımlar ve Temel Kavramlar, Ed: Eyüp Sabri Ercan ve Ark., Akademisyen Kitapevi, 2020
Notlar
Çocukluk Çağı Psikopatoloji alanı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası Makaleler/ Yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocukluk Çağı ve Ergenlik döneminde görülebilen ruhsal bozukluklara analitik bir bakış açısıyla yaklaşabilme, tanı kriterlerini çocuğu anlamaya yönelik bir anlayış kazanır. |
ÖÇ02 | Çocukluk Çağı ve Ergenlik döneminde görülebilen ruhsal bozukluklar ile ilgili yaygınlığı ve sıklığı, nedenleri, tanı kriterleri ve prognozu genel çerçevede bilgi kazanır. |
ÖÇ03 | Çocukluk Çağı ve Ergenlik döneminde görülebilen ruhsal bozuklukların çocuk ve ergen gelişimi üzerindeki etkisine yönelik genel bir anlayış kazanır. |
ÖÇ04 | Çocukluk Çağı ve Ergenlik döneminde görülebilen ruhsal bozukluklara ilişkin güncel literatür ve araştırma bulguları konusunda bilgi kazanır. |
ÖÇ05 | Çocukluk Çağı ve Ergenlik döneminde görülebilen ruhsal bozuklukları bilir ve değerlendirme süreçleri konusunda bilgi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bebek, Küçük Çocuk, Okul Çağı Çocukları ve Ergenlerde Ruh Sağlığının Değerlendirilmesi I | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | -Bebek, Küçük Çocuk, Okul Çağı Çocukları ve Ergenlerde Ruh Sağlığının Değerlendirilmesi II -Çocuk ve Ergenlede Ruh Sağlığının Değerlendirilmesinde Kullanılan Görüşme Çizelgeleri ve Ölçekler | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | -Özgül Öğrenme Bozuklukları -Konuşma Dile Özgü Gelişimsel Bozukluklar | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | -Davranım Bozukluğu (DB), -Karşıt Olma Karşı Gelme Bozukluğu (KOKGB) | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Zihinsel Engel | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Otizm Spektrum Bozuklukları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çocukluk Çağı Obsesif Kompülsif Bozukluklar, PANDAS | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Çocukluk Çağı Depresyon ve Anksiyete Bozuklukları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | -Çocukluk Çağı Bipolar Bozuklukluğu -Yıkıcı Duygudurumu Düzenleyememe Bozukluğu -Erken Başlangıçlı Şizofreni | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | -Alkol ve Madde Kullanım Bozuklukları -İnternet Bağımlılığı ve Diğer Teknolojik Bağımlılıklar | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Adli Psikoloji/Psikiyatri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | -Travma ve Stresle İlişkili bozukluklar -Çocuk ve Ergenlerde Disosiyatif Bozukluklar | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |