Genel Bilgi
Kod | PSI449 |
Ad | Çocuk Suçluluğu |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi KADİR ÇAKIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yaşı yasal limitlerin altındaki bireylerin suçlu tutum ve davranışlarını çok boyutlu olarak inceler ve bu sorunu yaklaşım, müdahale ve en önemlisi de önleme açılarından bilimsel bakış açısıyla ela almayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Çocuk suçluluğunu ele alan çalışma ve araştırmaları kapsar. Özellikle çocuk adalet sürecini, ıslah, rehabilitasyon ve topluma kazandırma konuları bu derste işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bartollas, C., Schmalleger, F. (2017). Çocuk Suçluluğu (D, Yücel., M. B. Gönültaş, Çev). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Notlar
Yavuzer, H. (2019). Çocuk ve Suç. Ankara: Remzi Kitapevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuk ruh sağlığı ile ilgili temel kavram, ilke ve tarihsel gelişimi açıklar.. |
ÖÇ02 | Çocukların bilişsel, duygusal ve davranışsal gelişim süreçlerini bilimsel düşünce anlayışıyla değerlendirir |
ÖÇ03 | Çocukların uyum problemlerine çok yönlü bakış açısı geliştirir |
ÖÇ04 | Çocukların yaşama uyumunu etkileyen çok sayıda faktör ile bu faktörlerin birbiriyle etkileşimini karşılaştırır. |
ÖÇ05 | Çocuklarda suçlu tutum ve davranışlarını çok boyutlu olarak inceler |
ÖÇ06 | Suça yönelimli çocuklara psikolojik destek sürecinde önleyici ve müdahale edici stratejileri açıklar |
ÖÇ07 | Çocuklarda psikolojik destek süreciyle ilgili etik ilkeleri uygular |
ÖÇ08 | Suça eğilimli çocukları rehabilitasyon ve topluma kazandırma konularında etkinleşir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuklarda Suçluluğun Doğası | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Suçlulukta Bireysel Etkenler | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Sosyal Yapının Suçluluğa Etkileri | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Aile ve Suçluluk | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Okul ve Suçluluk | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Cinsiyet ve Çocuk Suçları | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Çeteler ve Suç | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Uyuşturucular ve Suç Davranışı | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Çocuk ve Adalet Süreci | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çocuk Mahkemeleri | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Riskli Davranışları Önleme ve Müdahale-1 | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
13 | Riskli Davranışları Önleme ve Müdahale-2 | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
14 | Suçlu Çocuklar için Kurumlar | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |