Genel Bilgi
Kod | PSI411 |
Ad | Pozitif Psikoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Gazi KISA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Gazi KISA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere, mutluluk ve iyi oluşu artırarak kişinin güçlü yanlarının ve pozitif toplumsal sistemlerin optimal iyi oluşa katkı sağlamadaki rollerini inceleyen pozitif psikoloji kuramlarının aktarılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu derste pozitif psikolojik kuramlar ve araştırmalar kullanarak iyi olma ve mutluluk üzerine yapılan çalışmalar incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Pozitif Psikoloji - Prof. Dr. Sefa Bulut
Notlar
Konuyla ilgili güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pozitif psikolojinin amacını, kapsamını ve ilkelerini açıklar. |
ÖÇ02 | Başarının psikolojisi ve refah ve mutluluk psikolojisi gibi psikolojinin iki önemli kavram haritasını sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Başarı ve refahın boyutları hakkında bir anlayış geliştirir. |
ÖÇ04 | Pozitif psikoloji müdahalelerini ve bu müdahalelerle ilgili deneysel çalışmaları açıklar. |
ÖÇ05 | İyi olma, mutluluk ve olumlu duygular gibi kavramları açıklar. |
ÖÇ06 | Duygular ve kültür arasındaki bağlantıları tanımlar. |
ÖÇ07 | Pozitif psikolojinin, psikolojik, biyolojik ve fiziksel unsurlarının ilişkisini tanımlar. |
ÖÇ08 | Bilgelik, yaratıcılık, azim gibi kavramların iyi oluştaki önemini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pozitif psikolojinin tarihi | Pozitif Psikoloji, Prof. Dr. Sefa Bulut, Nobel Akademik Yayıncılık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Pozitif psikolojide affetme | Pozitif Psikoloji, Prof. Dr. Sefa Bulut, Nobel Akademik Yayıncılık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Akış psikolojisi | Pozitif Psikoloji, Prof. Dr. Sefa Bulut, Nobel Akademik Yayıncılık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Pozitif psikolojide bilinçli farkındalık | Pozitif Psikoloji, Prof. Dr. Sefa Bulut, Nobel Akademik Yayıncılık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
5 | İyimserlik | Pozitif Psikoloji, Prof. Dr. Sefa Bulut, Nobel Akademik Yayıncılık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Öz-şefkat | Pozitif Psikoloji, Prof. Dr. Sefa Bulut, Nobel Akademik Yayıncılık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Pozitif psikolojide motivasyon | Pozitif Psikoloji, Prof. Dr. Sefa Bulut, Nobel Akademik Yayıncılık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Pozitif liderlik ve işyerlerine uygulanması | Pozitif Psikoloji, Prof. Dr. Sefa Bulut, Nobel Akademik Yayıncılık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Psikolojik dayanıklılık | Pozitif Psikoloji, Prof. Dr. Sefa Bulut, Nobel Akademik Yayıncılık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Travma sonrası büyüme | Pozitif Psikoloji, Prof. Dr. Sefa Bulut, Nobel Akademik Yayıncılık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Stresi önleme ve başa çıkmada pozitif psikoloji | Pozitif Psikoloji, Prof. Dr. Sefa Bulut, Nobel Akademik Yayıncılık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Pozitif psikoloji ve umut | Pozitif Psikoloji, Prof. Dr. Sefa Bulut, Nobel Akademik Yayıncılık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Yaşam doyumu | Pozitif Psikoloji, Prof. Dr. Sefa Bulut, Nobel Akademik Yayıncılık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Pozitif psikolojiyle ilişkili diğer konular | Pozitif Psikoloji, Prof. Dr. Sefa Bulut, Nobel Akademik Yayıncılık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |