Genel Bilgi
Kod | BKP224 |
Ad | Mühendislik Mekaniği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, mühendislik tasarımlarında yararlanacakları statiğin temel esaslarını öğretebilmek ve bir statik problemini analiz edebilme ve çözebilme yeteneğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Kuvvet bileşke, bileşen, moment, atalet, direnç moment, yapıları etkileyen yükler, mesnet tepkileri, kirişler, çerçeveler, düzlem kafes kirişlerle ilgili problemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Balaban, A., 1984. Statik. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi yayınları: 902. Ders kitabı: 251.
Notlar
Ders için hazırlanan sunumlar (yayınlanmamış)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Statik esaslarını yapı statiği analizlerinde kullanabilir. |
ÖÇ02 | Mühendislik tasarımlarında yapı statiğine ilişkin temel verileri saptayabilir ve analiz edebilir. |
ÖÇ03 | Yapı statiği problemlerini belirleyebilir ve bu problemlere ilişkin alternatif çözümler üretebilir. |
ÖÇ04 | Statiğin temel ilkeleri ile ilgili bilgi ve problem çözme becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Dinamik ve Mukavemet gibi derslere hazırlık bilgilerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Serbest cisim diyagramını çizebilir. |
ÖÇ07 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini öğrenir. |
ÖÇ08 | Temel mühendislik bilgilerini tasarım esaslarıyla ilişkilendirebilmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yapı statiğine giriş (Temel kavramlar, statiğin temel ilkeleri) | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | Skaler ve vektörel büyüklükler, statiğin temel ilkeleri, Newton yasaları, denge kavramı | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Düzlem kuvvetler sisteminin bileşkesi (Kuvvetlerin bileşenleri) | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Moment kavramı, kuvvetlerin momenti | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Devam-Moment kavramı, kuvvetlerin momenti | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Rijit cisimlerin dengesi (İki boyutlu yapılar, mesnet tipleri, denge denklemleri) | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Yapı elemanlarında mesnet türleri, kiriş yüklenme durumları | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mesnet tepki kuvvetleri | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Ağırlık merkezi ve geometrik merkez | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Atalet momenti | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | Kafes kiriş sistemleri, izostatik, çubuk kuvvetlerinin hesabı | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Devam-Kafes kiriş sistemleri, izostatik, çubuk kuvvetlerinin hesabı | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Yapılara gelen yükler-I (Yüklerin sınıflandırılması, kabul ve hesap yöntemleri) | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Yapılara gelen yükler-II (Kar yükü, rüzgar yükü) | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |