Genel Bilgi
Kod | BKP230 |
Ad | Tarım Tarihi ve Deontolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin bir bölümünde geçmişten günümüze kadar olan süreçte tarımla insan ilişkileri ve tarımdaki gelişmeler incelenecektir. Dersin ana konusu meslek etiği oluşturmaktadır. Mesleki etiğin ahlaki ve etik normları ile meslek ilkeleri bir bütün olarak öğrencilerle felsefi boyutta tartışılacaktır.
Dersin İçeriği
Geçmişten günümüze kadar insanın tarım ile olan ilişkileri, tarımdaki gelişmeler ve meslek etiği.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Direk, Mithat, 2010. Tarım Tarihi ve Deontoloji. Eğitim Kitabevi Yayınları
Notlar
"Tarım Tarihi ve Deontolojisi" ile ilgili açık erişime açılmış ders notları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarım tarihi hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ02 | Tarımsal öğretim ve eğitimin tarihi hakkında bilgilenme |
ÖÇ03 | Mesleki anlamda etik değerler hakkında bilgilenme |
ÖÇ04 | Ziraat mühendisliği görevinde etik yönünden ortaya çıkan sorunlar hakkında fikir yürütebilme ve çözüm önerebilme |
ÖÇ05 | Ziraat Mühendisliği meslek ahlakının bilimsel araştırmalar açısından önemini kavrar |
ÖÇ06 | Ziraat Mühendisliği ile ilgili yönetmelik ve yönergeleri bilme, meslek etiği açısından yorumlayabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnsanın ilk tarımsal işlevi ve uygarlıkların gelişimi | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İnsalığın toprakla tanışması, geçirdiği evrim ve aşamalar | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Eski Uygarlıklarda Tarım | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yakın Tarihimizde Tarım | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Sanayi Devriminin Tarıma Etkileri | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Selçuklu ve Osmanlıdan Günümüze Tarım Tarihi | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Cumhuriyet döneminde tarım ve Atatürk'ün Tarıma katkısı | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Ahlak, Etik Ve Deontoloji Kavramlar | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Etiğin Sınıflandırılması Ve Etik Kuramları | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Tarımda Bilimsel Araştırma Etiği | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Çevre Etiği | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Gıda Güvenliği Ve Güvenirliği Ve Biyoteknolojinin Etik Yönü | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sürdürülebilir Tarım ve Girdi Kullanımının Yaratacağı Etkiler | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Ziraat Mühendisliğinin Tanımı, Kapsamı ve İlgili Mevzuat, Ziraat Mühendislerinin Mesleki Örgütleri. Meslek Örgütü Deontolojik Sorumluluklar | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |