Genel Bilgi
Kod | PSI432 |
Ad | Otizm ve Müdahale Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. EMİŞ HANDE HAKKOYMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) nun sebepleri, tanı kriterleri, özellikleri gibi ilgili pek çok konuda bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) alanında günümüze kadar olan gelişmeler, OSB nin sebepleri ve karakteristik özellikleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Aynı zamanda, alanda en sık kullanılmakta olan müdahale yöntemleri ve bunların etkililik-bilimsel destekli olup olmama temel alınarak yapılmış olan sınıflandırılmalar da bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mukaddes, Nahit Motavalli (2018). Bebeklikten Erişkinliğe Otizm Aileler İçin Klavuz (2. bs), İstanbul:Nobel Tıp Kitabevleri Tic. Ltd. Şti.
Notlar
Otizm Spektrum Bozukluğu Yazar: Gönül Kırcaali İftar Yayınevi : Daktylos
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Otizmle ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Otizmin sebepleriyle ilgili güncel teorileri açıklar. |
ÖÇ03 | Otizmli bireyler için kullanılan müdahale yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Otizmli bireyler için kullanılan müdahale yöntemlerini etkili ve bilimsel dayanakları olmaları temelinde karşılaştırır. |
ÖÇ05 | Otizmli bireyler için kullanılan müdahale araçlarını açıklar. |
ÖÇ06 | Otizmli bireyler için kullanılan müdahale yöntemlerine farklı yaklaşımları açıklar. |
ÖÇ07 | Otizmli bireyler için kullanılan müdahale yöntemlerini karşılaştırır. |
ÖÇ08 | Otizmli bireyler ile yapılan araştırmalarda Türkiye'nin düzeyini karşılaştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve dersten beklentilerin tartışılması | kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Otizm Spektrum Bozukluğuna (OSB) genel bir bakış | kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
3 | Otizm spektrum bozukluğunun tarihçesi | kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | OSB belirtileri ve sınıflama | kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | OSB nin olası nedenleri | kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | OSB'ye yönelik uygulamalar | kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | OSB-tıbbi tedavi uygulamaları | kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | OSB-terapi uygulamaları | kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
10 | OSB-eğitim uygulamaları | kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | OSB-eğitim uygulamaları 2 | kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | OSB-iletişim uygulamaları | kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | OSB-iletişim uygulamaları 2 | kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | OSB dünyada | kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | OSB Türkiye'de | kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |