Genel Bilgi
Kod | PSI406 |
Ad | Farklı Çocukların Gelişimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi KADİR ÇAKIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı gelişim gösteren çocukların fiziksel, zihinsel ve duygusal süreçlerini anlamak ve bu çocuklara dönük özel eğitim süreçleri konusunda öğrencilere bilgi sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Çocuk psikolojisi ve özel eğitime giriş, özel ihtiyaçları olan çocukların gelişim özellikleri, davranış değişimi ve beceri geliştirme, farklı gelişim gösteren çocukların ailelerin eğitimi ve süreçlere katılımını işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kulaksızoğlu, A. (2016). Farklı Gelişen Çocuklar, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Notlar
Kirk, S., Gallagher, J., Coleman, S (2017). Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi – (Educating Exceptional Children) Çev.(Ed.) S.Rakap, S. Kalkan, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocukluk dönemi gelişiminin temel kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Katılım ve çevre etkileşiminin bedensel, duygusal, sosyal ve zihinsel farklılıklar üzerine etkisini açıklar. |
ÖÇ03 | Farklı, gelişimsel engelli, özel gereksinimli, geri, özel eğitime muhtaç ve üstün yetenekli gibi sıfatları tanımlar. |
ÖÇ04 | Farklı gelişen çocukların erken tanı konulmasını sağlayan süreçleri açıklar. |
ÖÇ05 | Farklı gelişen çocukların evebeynlerinin ve diğer ilgililerin farkındalığını destekler. |
ÖÇ06 | Farklı özelliklere sahip bireylerin özel eğitim süreçlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Farklı gelişen bireylerin topluma uyum sorunlarını saptar. |
ÖÇ08 | Alanındaki bilgi ve becerisini etik sorumluluk içinde uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuğun Gelişimi ve Tarihsel Açıdan Çocuğun Doğası | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Genetik Miras ve Çevresel Faktörler | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Özel Eğitime Giriş | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Dikkat Eksikliği ve Öğrenme Bozukluğu | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Otizm | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Down Sendromlu Çocuklar | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Spastik Çocuklar | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Görme ve İşitsel Yetersizler | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Üstün Zekalı Çocuklar | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Farklı Çocuklarda Kavram ve Beceri Öğretimi | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Farklı Çocuklarda Davranış Değiştirme | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Farklı Çocuklarda Sanatın Eğitim ve Sağaltım Amaçlı Kullanımı | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Farklı Gelişim Gösteren Çocukların Eğitimine Aile Katılımı | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Farklı Gelişim Gösteren Çocuklarda Cinsel Gelişim ve Sorunları | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |