Genel Bilgi
Kod | YMOP313 |
Ad | Form Bilgisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OYA ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. OYA ŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
.Form bilgisi dersi ile ilgili bilgi vermek, değişik çağlardan örnekler sunmak,değişik çalgı toplulukları için bestelenmiş yapıtları incelemek ve tanıtmak,çok sesli müziğin gelişme evreleri içinden seçilmiş yapıtları , özellikle yapısal özelliklerini ortaya çıkartacak biçimde yapılan müzikal analiz yöntemleriyle kavratabilmektir.
Dersin İçeriği
Müzik repertuvarından seçilmiş yapıtlar müzikal analiz yöntemleriyle partisyon üzerinde ya da C.D'den dinlenen farklı yorumlar analitik bir yaklaşımla karşılaştırılır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Nurhan Cangal, Müzik Formları Andre Hodeir, Müzikte Türler ve Biçimler
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klasik dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır. |
ÖÇ02 | Romantik dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır. |
ÖÇ03 | Çağdaş dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır. |
ÖÇ04 | Farklı formları ve özelliklerini kavrar. |
ÖÇ05 | Değişik çalgı toplulukları için bestelenmiş yapıtları ve özelliklerini tanır. |
ÖÇ06 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
ÖÇ07 | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
ÖÇ08 | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nurhan Cangal, Müzik Formları-Müzik Formlarınıın Öğeleri:Motif | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
2 | Müzik Formlarının Öğeleri:Motif Yapısındaki Değişim ve Gelişimler | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | Müzik Formlarının Öğeleri:Figür ve Koşu (Geçit ve Pasaj) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | Müzik Formlarının Öğeleri:Cümle | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | Müzik Formlarının Öğeleri:Dönem (Periyod) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Müzik Formlarının Öğeleri:Tema (Ana Fikir, Konu) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | Şarkı (Lied) Formları:Bir Bölmeli Şarkı Formu | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Şarkı (Lied) Formları:İki Bölmeli Şarkı Formu | Form Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
9 | Şarkı (Lied) Formları:Üç Bölmeli Şarkı Formu | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Şarkı (Lied) Formları:Katlı (Triolu) Şarkı Formu | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Şarkı (Lied) Formları:Hangi Tür Eserler Şarkı Formlarında Yazılırlar, 1-Sözlü Eserler | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Şarkı (Lied) Formları:1-Sözlü Eserler, Türkü | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Şarkı (Lied) Formları:1-Sözlü Eserler, Şarkı (Lied) | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Şarkı (Lied) Formları:1-Sözlü Eserler, Arya (Aria) | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Genel Tekrar | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | Ara Sınav | Ders kitabında ilgili konu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Eski ve Yeni Danslar -1 | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
18 | Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Eski ve Yeni Danslar -2 | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
19 | Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Şarkı Özelliğindeki Eserler | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
20 | Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Edebi Eserler | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
21 | Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Öğretici Eserler | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
22 | Rondo Formları:Rondo Formunun Tanımı ve Örnekleme | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
23 | Rondo Formları:Rondonun Gelişimi ve Tarihçesi | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
24 | Rondo Formları:Rondo Formu Yapısının İncelenmesi | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
25 | Rondo Formları:Rondo Teması (Ana Tema, İlkil) | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
26 | Rondo Formları:Varış Köprüsü | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
27 | Rondo Formları:Ara (Yani İkincil) Tema | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
28 | Rondo Formları:Dönüş Köprüsü ve Coda (Codetta) | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
29 | Rondo Formları:Rondo Formu Çeşitleri, Küçük Rondo | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
30 | Rondo Formları:Rondo Formu Çeşitleri, Büyük Rondo | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
31 | Rondo Formları:Rondo Formunun Şarkı ve Sonat Formlarından Ayrımı | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
32 | Yıl Sonu Sınavı | Ders kitabında ilgili konu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 2 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |