Genel Bilgi
Kod | YMOP413 |
Ad | Opera Analizi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. VANIA PETROVA BATCHVAROVA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. VANIA PETROVA BATCHVAROVA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
The course aims to help students to understand musical structure of the opera works they are singing and to increase the mastery of work by studying opera works and opera composers musically.
Dersin İçeriği
Recognizing and studying musical features of important movements, important opera composers and their works which are chosen from the developmental stages of opera history musically and literally.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ALTAR,Cevat Memduh,Opera Tarihi I,II,III,IV
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Operanın doğuşu,gelişim evreleri ve önemli dönemlerle ilgili kapsamlı bilgi kazanır. |
ÖÇ02 | Opera tarihi içinde yer alan belli başlı müzik akımları ve önemli kavramlar ile ilgili kapsamlı bilgi kazanır. |
ÖÇ03 | Opera yapıtlarının belli başlı karakterleri,konusu ve müzikal yapısı ile ilgili kapsamlı bilgi kazanır. |
ÖÇ04 | Opera bestecilerinin hayatları,müzikal kimlikleri ve eserleriyle ilgili kapsamlı bilgi kazanır. |
ÖÇ05 | Opera literatüründe yer alan önemli opera eserleriyle ilgili gerekli kaynak,döküman ve arşiv sağlama becerisi geliştirir. |
ÖÇ06 | Opera literatüründe yer alan önemli opera eserlerinin form yapısı,müziksel ve tematik özellikleri ve dramaturjik yapıları ile ilgili kapsamlı bilgi kazanır. |
ÖÇ07 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır |
ÖÇ08 | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat dallarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seçilen bir operanın biçimsel özelliklerinin incelenmesi.-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Seçilen operanın müziksel özelliklerinin incelenmesi.-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Seçilen operanın dramaturjik açıdan incelenmesi-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Seçilen bir operanın biçimsel özelliklerinin incelenmesi.-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Seçilen operanın müziksel özelliklerinin incelenmesi.-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Seçilen operanın dramaturjik açıdan incelenmesi-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Seçilen bir operanın biçimsel özelliklerinin incelenmesi.-3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Seçilen operanın müziksel özelliklerinin incelenmesi.-3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Seçilen operanın müziksel özelliklerinin incelenmesi.-3 (tekrar) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Seçilen operanın dramaturjik açıdan incelenmesi-3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Seçilen bir operanın biçimsel özelliklerinin incelenmesi-4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Seçilen operanın müziksel özelliklerinin incelenmesi.-4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Seçilen operanın dramaturjik açıdan incelenmesi-4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Seçilen bir operanın biçimsel özelliklerinin incelenmesi-5 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Seçilen operanın müziksel özelliklerinin incelenmesi.-5 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | YARI YIL SINAVI | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Seçilen operanın müziksel özelliklerinin incelenmesi.-5(tekrar) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
18 | Seçilen operanın dramaturjik açıdan incelenmesi.-5 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
19 | Seçilen bir operanın biçimsel özelliklerinin incelenmesi-6 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
20 | Seçilen operanın müziksel özelliklerinin incelenmesi.-6 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
21 | Seçilen operanın dramaturjik açıdan incelenmesi.-6 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
22 | Seçilen bir operanın biçimsel özelliklerinin incelenmesi-7 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
23 | Seçilen operanın müziksel özelliklerinin incelenmesi-7 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
24 | Seçilen operanın dramaturjik açıdan incelenmesi.-7 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
25 | Seçilen bir operanın biçimsel özelliklerinin incelenmesi-8 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
26 | Seçilen operanın müziksel özelliklerinin incelenmesi-8 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
27 | Seçilen operanın dramaturjik açıdan incelenmesi.-8 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
28 | Seçilen bir operanın biçimsel özelliklerinin incelenmesi-9 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
29 | Seçilen operanın müziksel özelliklerinin incelenmesi-9 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
30 | Seçilen operanın dramaturjik açıdan incelenmesi-9 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
31 | Genel tekrar | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
32 | Final Sınavı | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 3 | 90 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |