EBE603 İleri Ebelik Uygulamaları Öğretimi I (Z)

6 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE603
Ad İleri Ebelik Uygulamaları Öğretimi I (Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ŞULE GÖKYILDIZ SÜRÜCÜ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin vaka analizi yapabilmesini ve uygulama ortamlarını eleştirel gözle değerlendirerek ve önerilerde bulunabilmesini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Klinik becerileri geliştirmeye yönelik uygulamaları kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Hoffman, cunningham, Leveno, Bloom, Spong, Dashe, Casey, Sheffield (Çeviri Editörü: Dr. Gökhan Yıldırım).Williams Obstetrik, 2016

Notlar

Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler, Üniversite kütüphanesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doktora eğitimi süresince edinilmiş teorik bilgileri uygulamaya yansıtır.
ÖÇ02 Klinik uygulama becerisini geliştirmeye yönelik alıştırma yapar.
ÖÇ03 Klinik becerilerin üst seviyeye taşınmasında örnek olur.
ÖÇ04 Klinik becerilerin geliştirilmesinde sağlık profesyonelleri ile işbirliği kurar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, dersin tanımı ve literatür tarama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
2 Normal gebelik izlemleri ve taramalar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Klinik uygulama 1 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama
4 Klinik uygulama 2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama
5 Normal Doğum yönetiminde güncel ve kanıta dayalı yaklaşımlar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Klinik uygulama 3 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
7 Klinik uygulama 4 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Doğum sonu dönemin yönetiminde güncel ve kanıta dayalı yaklaşımlar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Klinik uygulama 5 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Soru-Cevap
11 Klinik uygulama 6 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
12 Doğum sonu dönemde anne ve yenidoğanın izlemi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Klinik uygulama 7 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
14 Klinik uygulama 8 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
15 Klinik uygulama 9 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 04:09