EBE602 Riskli Gebelik ve Doğum (Z)

6 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE602
Ad Riskli Gebelik ve Doğum (Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞULE GÖKYILDIZ SÜRÜCÜ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile, perinatal dönemde sağlığın normalden saptığı durumlarda erken tanı, tedavi ve rehabilite edici bakımı planlayabilmesine temel olacak bilgiyi kazanması ve kazandığı bu bilgileri vaka tartışmalarında kullanabilmesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Yüksek riskli gebelik ve doğumun tanımı, yüksek riskli gebelik ve doğumu etkileyen faktörler, yüksek riskli gebelik ve doğumun yönetimi, ebelik bakımı

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Ebelik ve Kadın Sağlığı - Klinik Uygulama Rehberleri. Yazar(lar): Nell L. Tharpe, Cindy L. Farley, Robin G. Jordan Çeviri Editörü: Doç. Dr. Dilek Bilgiç, Prof. Dr. Şule Gökyıldız Sürücü, Prof. Dr. Nezihe Kızılkaya Beji, Akademisyen Kitabevi, Adana, 2022. Gabbe Obstetri: Normal ve Sorunlu Gebelikler. Steven G. Gabbe, MD (eds.).2019.

Notlar

Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler Ulusal ve uluslararası meslek örgütleri yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Riskli gebelik ve doğumu tanımlar.
ÖÇ02 Yüksek ve düşük riskli gebelikleri tanımlar.
ÖÇ03 Riskli gebe ve lohusanın bakım gereksinimlerini değerlendirme becerisi kazanır.
ÖÇ04 Riskli gebe ve lohusanın evde bakımına yönelik gereksinimleri açıklar.
ÖÇ05 Riskli gebeliklerde kanıta dayalı bakım uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş: Dersin tanımı ve literatür tarama Literatür tarama, okuma, raporlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Gebelik ve Gastrointestinal Sistem Hastalıkları Literatür tarama, okuma, raporlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Gebelik ve Enfeksiyon Hastalıkları Literatür tarama, okuma, raporlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Gebelik ve Hipertansif Hastalıklar Literatür tarama, okuma, raporlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Fetal Komplikasyonlar 1-IUGG, Makrozomi v.b. 2.Fetal Distres ve Fetal Ölüm v.b Literatür tarama, okuma, raporlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Gebelik ve Nörolojik Sistem Hastalıkları Literatür tarama, okuma, raporlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Gebelik ve Endokrin Sistem Hastalıkları Literatür tarama, okuma, raporlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Patolojik Doğumlar ve Yönetimi Literatür tarama, okuma, raporlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Doğum Sonu Süreçte Riskli Durumlar 1. Doğum Sonu Enfeksiyonlar Literatür tarama, okuma, raporlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Doğum Sonu Kanamalar Literatür tarama, okuma, raporlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Doğum Sonu Pıhtılaşma Bozuklukları ve Tromboembolik Durumlar Literatür tarama, okuma, raporlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Riskli Gebelerde Sağlığı Geliştirme Davranışları ve Öz Bakım Literatür tarama, okuma, raporlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Riskli Gebede Ruh Sağlığını Değerlendirme Literatür tarama, okuma, raporlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Klinik uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 04:09