Genel Bilgi
Kod | EBE725 |
Ad | Seminer (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin alanlarında derinlemesine çalışmak istedikleri bir konuyu belirleyerek yurt içi ve yurt dışı kaynaklardan bilgi toplaması, bu bilgileri sentezleyerek belirli sonuçlara varması ve konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretmesini sağlamaktır. Ayrıca öğrenciden bu çalışmayı rapor haline getirmesi ve sunması da beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Bir seminer konusu belirleme, kaynaklara ulaşma ve kaynakların incelenmesi, veri toplama, verilerin analizi, öneriler üretme, rapor hazırlama ve sunma.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Büyükafşar, K . (2017). Sağlık bilimleri alanında bilimsel makale yazma teknikleri. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi , 10 (3) , 252-269 . DOI: 10.26559/mersinsbd.321987 Dinçer S.(2018). Akademik Yazım ve Araştırmacılara Öneriler. Pegem Akademi. ISBN 978-605-241-437-8 DOI 10.14527/9786052414378
Notlar
Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler, Üniversite kütüphanesi üye olunan veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ebelik alanında incelemek istediği konuyu belirler. |
ÖÇ02 | Seçilen seminer konusuyla ilgili literatürü inceler. |
ÖÇ03 | Kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. |
ÖÇ04 | Konunun sentezlenmesi sonucunda varılan sonuçları yorumlar. |
ÖÇ05 | Seçilen konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretir. |
ÖÇ06 | Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir. |
ÖÇ07 | Rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusu belirleme | Okuma, araştırma,tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım |
2 | Seminer konusu ile ilgili literatür tarama | Okuma, araştırma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
3 | Seminer Konusu ile ilgili Makale ve/veya kitapları Ulusal ve Uluslararası veri tabanlarında tarayarak bulmak ve onları değerlendirmek | Okuma, araştırma,tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
4 | Seminerle ilgili verilerin derlenmesi | Okuma, araştırma,tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Seminerle ilgili verilerin derlenmesi-2 | Okuma, araştırma,tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Seminerle ilgili verilerin derlenmesi-3 | Okuma, araştırma, | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | Derlenen verilerin yorumlanması | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Derlenen verilerin yorumlanması-2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Öneriler Geliştirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Rapor Hazırlama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Rapor Hazırlama-2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Rapor Hazırlama-3 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Sunum Hazırlama | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Seminer sunumu | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 3 | 9 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,64 | ||
AKTS | 4 AKTS |