Genel Bilgi
Kod | EBE633 |
Ad | Neonatal Resusitasyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NEJAT NARLI |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilere yeni doğanın canlandırılması için gerekli olan bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Normal ve acil bakım gerektiren yenidoğanın özellikleri, Dünyada ve Türkiye’de bebek ölümleri ve yapılması gerekenler, yenidoğan resüsitasyonu, yenidoğan acillerinde bakım ve durum analizi, neonatal ünitesinin organizasyonu ve yenidoğan transportu.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Johnson J.Y. Maternal& Child Health Nursing, Care of the Childbearing 4. Edition. Sounders Company 2003 Jattson S., Smith J.E Care Curriculum for Maternal-Newborn Nursing 3. Edition, Awhonn, 2004 Nihal Oygür Esra Önal Ayşegül Zenciroğlu Türk Neonatoloji Derneği Doğum Salonu Yönetimi Rehberi Türk Neonatoloji Derneği 2016 http://www.neonatology.org.tr/wp- content/uploads/2016/12/dogum_od asi_yonetimi.pdf
Notlar
Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler Ulusal ve uluslararası meslek örgütleri yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yenidoğanın temel özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Riskli yenidoğana zamanında ve hızlı müdahale eder. |
ÖÇ03 | Yenidoğan canlandırması için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. |
ÖÇ04 | Yenidoğan ölümlerini azaltabilmeye yardımcı olur. |
ÖÇ05 | Yenidoğanlarda riskli durumları saptayabilir ve uygun bakımı planlar ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve literatür tarama | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Normal yenidoğanın özellikleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Acil bakım gerektiren yenidoğanlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Dünyada ve Türkiye’de bebek ölümleri ve yapılması gerekenler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Yenidoğan resüsitasyonu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Yenidoğan acillerinde bakım ve durum analizi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Neonatal ünitesinin organizasyonu ve yenidoğan transportu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Neonatal Resusitasyon Uygulama basamakları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Neonatal Resusitasyon Uygulama Becerisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Neonatal Resusitasyon Uygulama Becerisi-2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
12 | Neonatal Resusitasyon Uygulama Becerisi-3 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Neonatal Resusitasyon Uygulama Becerisi-4 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Makale sunumu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Makale sunumu-2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |