GZT209 Siyasal Düşünceler Tarihi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZT209
Ad Siyasal Düşünceler Tarihi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eski Yunandan başlayarak Roma, ortaçağ yeni çag modernleşme sürecindeki siyasal düşünceler işlenecektir. Siyasal düşüncenin gelişim evreleri tarihsel bir süreklilik içinde irdelenecektir. Temel politik kurum ve kavramların doğuşu ve gelişimi bu çerçevede açıklanacaktır.

Dersin İçeriği

Siyasal düşünce tarihinin kökenleri ve günümüze dek gelen gelişmeleri ile iletişim çalışmaları arasında bağ kurulması. Günümüz siyasal kurumları ve kavramlarının tarihsel arka planı ve gelişimi kavratılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

M. Ali Ağaoğulları, Siyasal Düşünceler Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yayınları

Notlar

Alaeddin Şenel (2011) Siyasal Düşünceler Tarihi, İmge Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel siyasal kavramların kökenini ve siyasal kurumların gelişimini tanımlar. .
ÖÇ02 Politik düşüncelerin gelişimi ile iletişim arasında bağ kurabilir.
ÖÇ03 Politik bilgileri politik olmayandan ayırt edebilir ve bu alanla ilgili çalışmaları izleyerek bilgilerini günceller.
ÖÇ04 Siyaset ve iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir.
ÖÇ05 Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir.
ÖÇ06 İletişim kavramına disiplinler arası bir perspektifle yaklaşırken iletişim Bilimleri ile siyaset bilimi alanından gelen bilgileri sentezleyebilir.
ÖÇ07 Toplum, iletişim ve siyaset alanında yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır.
ÖÇ08 Yerel, ulusal ve uluslararası politik olayları izler ve eleştirel bir bakışla yorumlar.
ÖÇ09 Sosyal ve politik etkinliklere aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır.
ÖÇ10 Tarihsel kökenleri konusunda edindiği bilgi eşliğinde yurttaşlık bilincini geliştirerek insan ve yurttaş haklarına duyarlı bir yurttaş bilinci edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kurallara yönelik bilgi sahibidir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçleri, haber kaynakları, haber/medya metin türlerine ilişkin bilgi sahibidir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları anlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesine, gazetecilerin yasal haklarına, basın meslek ilkelerine ve etik kodlarına ilişkin bilgi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar yapar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini kullanma ve geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını sentezler. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde irdeler. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Medya okuryazarlığında bilinçlenerek geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerine, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerine hakimdir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemlerin farkına vararak bu tür söylemlere karşı durur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarına katılım sağlar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözüm üretir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeni nesil gazetecilik türleri ve uygulamaları konusunda yetkindir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler üstlenir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğine dikkat eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Siyasal Düşünceler Tarihine Giriş Sunuş Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Eski Yunanda siyasal ve sosyal yapı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Eski Yunan Siyasal Düşüncesi Ödev - Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Socrates, Aristo ve Platon. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Roma da Politik ve Sosyal Yapı ve Roma Siyasal Düşüncesi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ortaçağ Batı Siyasal Düşüncesi Ödev - Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ortaçağ İslam siyasal düşüncesi Ödev - Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Tüm materyallerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 16. ve 17. Yüzyıl Batı Siyasal Düşüncesi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Aydınlanma Düşüncesi Ödev - Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Fransız Devrimi Okuma - Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Cumhuriyetçilik Okuma - Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Demokrasi Ödev - Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Toplum Sözleşmesi Ödev - Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel Değerlendirme Tüm Dosyaların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm Dosyaların Okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm Dosyaların Okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.06.2024 02:57