Genel Bilgi
Kod | GZT213 |
Ad | Mesleki İngilizce I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Hatice KAHRAMAN ADIYAMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, bir yandan İletişim bilimleri öğrencilerinin İngilizce dilinin kullanım becerilerini , Avrupa Birliği, Dil Öğrenim Çerçevesi ölçütlerine göre alt-orta üzeyde (B1) geliştirmeyi amaçlarken, ileride seçecekleri potansiyel mesleklerine yönelik temel sözcük/terim/ yapı ve alan bilgisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Geçmiş Zaman, Yakın Geçmiş Zaman ve Gelecek Zamanla ilgili dil yapılarının öğretimi ile birlikte, Gazetecilik, Fotoğrafçılık, İnternet , Radyo, TV ve Sinema alanları ile ilgili terim ve dil kullanım pratiklerinin kazandırılmasına yönelik okuma parçaları, özgün metinler, görseller ve video örnekleri kullanılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Evolve 2 Student's Book CUP Evolve 2 Workbook CUP Evolve 2 itools CUP
Notlar
internet, Youtube, video
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğretilen dil yapılarını ve sözcükleri içeren metinleri anlar. |
ÖÇ02 | Öğretilen sözcük ve dil yapıları içerisinde kendini ifade eder. |
ÖÇ03 | Haber metinleri, röportajlar gibi mesleki alanlarla ilgili basit metinleri ve diyalogları anlar. |
ÖÇ04 | Haber metinleri, röportaj gibi mesleki alanlarla ilgili basit metinleri ve diyalogları üretir. |
ÖÇ05 | Öneride bulunma, plan yapma, açıklama yapma gibi dil işlevlerini doğal iletişim ortamında kullanır. |
ÖÇ06 | Dil düzeyi çerçevesindeki video örneklerini ve diğer çeşitli görselleri izleyerek anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kurallara yönelik bilgi sahibidir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçleri, haber kaynakları, haber/medya metin türlerine ilişkin bilgi sahibidir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları anlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesine, gazetecilerin yasal haklarına, basın meslek ilkelerine ve etik kodlarına ilişkin bilgi edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini kullanma ve geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını sentezler. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde irdeler. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarlığında bilinçlenerek geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerine, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerine hakimdir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemlerin farkına vararak bu tür söylemlere karşı durur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarına katılım sağlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik türleri ve uygulamaları konusunda yetkindir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler üstlenir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğine dikkat eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, Öğrencilerin İngilizce düzeyi ve ilgi alanlarının belirlenmesi. | İlgili videoların izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
2 | "Have/has got" yapısı ile bir gazetecinin gereçlerinin tanıtılması | Kelime alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | "Computers and the internet" adlı okuma parçasının çalışılması | İlgili metinde bilinmeyen kelimeleri çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
4 | Geçmiş Zaman, gazete muhabirliğinde bir olayın raporlanması | 5 N 1 K sorularının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Telefon ederek röportaj yapma. Tavsiye vermek için "should" kullanımı | Alıştırmalar, Röpörtaj soruları hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Gelecek planları anlatmak için "going to" kullanımı, Özgeçmiş yazma | Ödev: Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tahminler için "will" kullanımı, "would like,like,would prefer" yapılarının farkı | İlgili Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma ve tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | "Present Perfect tense" in "How long, since, for " ile kullanımı, Bir görüşe katılmak ve reddetmek | Present Perfect Tense örnekleri içeren metnin okunması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | "Comparatives and Superlatives" yapılarının kullanılarak film türlerinin kıyaslanması | İlgili video izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Reklamlarla ilgili okuma parçası | Ödev: Reklam örnekleri okuma parçası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sosyal medyanın hayatımıza etkisi üzerine okuma parçası | İlgili metni okuma ve kelime çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Haber kaynakları üzerine dinleme çalışması | İlgili video ve alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Habercilik ile ilgili Öğrenci Skeçlerinin sahnelenmesi | Öğrenci skeçlerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel tekrar | Alıştırma çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |