Genel Bilgi
Kod | GZS211 |
Ad | Güzel ve Etkili Konuşma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Katılımcıların gündelik hayatta ve meslek yaşantılarında akıcı ve temiz bir İstanbul Türkçesini kullanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Etkili ve güzel konuşma teknikleri kuramsal açıdan ve uygulama çalışmalarıyla öğretilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Üstün DÖKMEN, İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayınları, 1994. Suat Taşer, Konuşma Eğitimi, Papirüs Yayınları, 2000. Cevdet Tellioğlu, Güzel Konuşma Pratiği, Timaş Yayınları, 2000.
Notlar
Medya içerikleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etkili ve güzel konuşma tekniklerini sıralar. |
ÖÇ02 | Doğru beden dili davranışlarını tanır. |
ÖÇ03 | Ses ve beden dili koordinasyonunu sağlar. |
ÖÇ04 | Sesi ve soluğu denetim altına alma becerisini kazanır. |
ÖÇ05 | Doğru tonlamayı ve vurgu yapmayı tanır. |
ÖÇ06 | Etkili anlama ve dinleme becerilerini tanır. |
ÖÇ07 | Topluluk önünde ve kamera karşısında güzel ve etkili konuşma becerisini şekillendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kurallara yönelik bilgi sahibidir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçleri, haber kaynakları, haber/medya metin türlerine ilişkin bilgi sahibidir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları anlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesine, gazetecilerin yasal haklarına, basın meslek ilkelerine ve etik kodlarına ilişkin bilgi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini kullanma ve geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik üretir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını sentezler. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde irdeler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarlığında bilinçlenerek geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerine, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerine hakimdir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemlerin farkına vararak bu tür söylemlere karşı durur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarına katılım sağlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri takip eder. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik türleri ve uygulamaları konusunda yetkindir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler üstlenir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğine dikkat eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders akışı, okuma listesi ve dersin gereklilikleri hakkında bilgilendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Konuşma ve Etkili Konuşma Kavramları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Etkili Konuşma Yöntemleri ve Konuşmaya Etki Eden Faktörler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Güzel konuşma eğitimi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi (Diksiyon, Boğumlama, Telaffuz, Fonetik, Vurgu, Tonlama vb.) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
5 | Konuşmacı, Konuşmayı etkileyen hususlar, Hitabet | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sesi ve soluğu denetim altına alma çalışmaları, doğru nefes alma çalışmaları ve diyaframın kullanılmasının öğrenilmesi. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
7 | Ses tonlama, vurgulama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İşlevleri açısından başlıca konuşma türleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
10 | Etkili müzakere | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
11 | İkna Metotları ve İknaya Direnme İkna Kampanyaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
12 | Seslerin telaffuzları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
13 | Okuma alıştırmaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Konuşma alıştırmaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tartışma pratiği | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |