Genel Bilgi
Kod | GZT206 |
Ad | Basın Fotoğrafçılığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR DURSUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, basın fotoğarfçılığının tarihsel gelişimini ve mevcut durumunu ve sorunlarını irdelemeyi amaçlamaktadır. Basın fotoğraflarının taşıması gereken özellikler, basın fotoğrafçılığı teknikleri ve kuramsal yaklaşımları hakkında bilgiler sunmayı amaçlayan bu ders, aynı zamanda basın fotoğrafçılığı etiği hakkında bilgiler sunmayı da hedeflemektedir.
Dersin İçeriği
Basın Fotoğrafçılığı, basın fotoğrafçılığının tarihsel gelişimini ve hem dünya genelindeki hem de Türkiye özelindeki mevcut durumunu ve sorunlarını irdeler. Basın fotoğarflarının içeriksel ve biçimsel özelliklerini, basın fotoğrafçısının nitelik ve nicelik olarak taşıması gereken özellikleri, basın fotoğrafıçılığına yaklaşımları içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kamburoğlu, Ö. (2013). Haber Fotoğrafçılığı. İstanbul: Say Yayınları. Sontag, S. (2023). Fotoğrafçılık Üzerine. İstanbul: Can Yayınları. Berger, J. (2015). Bir Fotoğrafı Anlamak. İstanbul: Metis Yayınları. Barthes, R. (2011). Camera Lucida. İstanbul: 6.45 Yayınları.
Notlar
Basın Fotoğrafçılığı (Pierre - Jean Amar)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Basın fotoğrafçılığının temel kavramlarını tanımlar |
ÖÇ02 | Basın fotoğrafçılığı tekniklerini anlar. |
ÖÇ03 | Görsel materyallerin medyada nasıl kullanılacağını anlar. |
ÖÇ04 | Basın fotoğrafçılığı hakkında edinilen bilgiler ışığında basında kullanılan fotoğrafları yorumlar |
ÖÇ05 | Basında fotoğrafın kullanımını pratik eder |
ÖÇ06 | Basın fotoğrafı çekmeyi ve basına servis etmeyi edinir. |
ÖÇ07 | Türkiye ve dünya genelindeki haber ve fotoğraf ajansları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ08 | Basın fotoğrafçılığına etik yaklaşımları tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Basında Fotoğrafın Önemi | Ders materyallerini okuma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | Basın Fotoğrafçılığının Tarihsel Serüveni | Ders materyallerini okuma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Basında Fotoğraf Kullanımı 1 | Ders materyallerini okuma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Basında Fotoğraf Kullanımı 2 | Ders materyallerini okuma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Basın Fotoğrafının Özellikleri | Ders materyallerini okuma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Basın Fotoğrafı Türleri | Ders materyallerini okuma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Basında Fotoğrafında Anlatım ve Kompozisyon | Fotoğraf uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ders materyallerini okuma ve inceleme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Etik Kurallar ve Basın Fotoğrafçılığı 1 | Fotoğraf uygulamaları-ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Etik Kurallar ve Basın Fotoğrafçılığı 2 | Fotoğraf uygulamaları-ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Basın Fotoğraf Kuruluşları ve Örnek Fotoğrafçılar 1 | Fotoğraf uygulamaları-ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Basın Fotoğraf Kuruluşları ve Örnek Fotoğrafçılar 2 | Fotoğraf uygulamaları-ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Foto Röportaj: Bir Olguyu Fotoğraflarla Anlatmak | Uygulamalar ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Basın Fotoğrafçılığında Yeni Yönelimler | Uygulamalar ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Basın Fotoğrafının İdeolojik İşlevi | Uygulamalar ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulamalar ve projeler | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |