Genel Bilgi
Kod | PSI480 |
Ad | Grup Dinamikleri ve Süreçleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Meryem Berrin BULUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Sosyal Psikolojinin temel konularından biri olan Grup Dinamikleri ve Süreçleri konusunda öğrencilere ayrıntılı bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Grup etkileşimler sonucunda birey ve grup arasındaki dinamiklerin ve süreçlerin incelenmesidir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Bulut, M. B. (2019). Grup Dinamikleri ve Süreçleri: Sosyal Psikolojik Bir Yaklaşım. Detay.
Notlar
Bulut, M. B. (2019). Grup Dinamikleri ve Süreçleri: Sosyal Psikolojik Bir Yaklaşım. Detay.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grup dinamiklerinin temel kavramlarını bilir. |
ÖÇ02 | Grupların işlevleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Sosyal çıkmazlar ve bu çıkmazların çözümüne dair bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Grup yapısı ve grup süreci konularında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Grup içi ve gruplar arası ilişkileri sosyal psikoloji perspektifinden tartışır. |
ÖÇ06 | Grup dinamikleri kapsamında bilimsel araştırma yapar. |
ÖÇ07 | Grup dinamikleri kapsamında psikoloji kuramlarını tartışır. |
ÖÇ08 | Grup dinamiklerini günlük hayata uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gruplar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Grup Normları I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Grup Normları II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Gruplarda Sosyal Etki ve Uyma I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Gruplarda Sosyal Etki ve Uyma II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Gruplarda Karar Verme I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Gruplarda Karar Verme II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Gruplarda Liderlik I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Gruplarda Liderlik II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Gruplarda Güç İlişkileri I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Gruplarda Güç İlişkileri II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Gruplarda Kalıpyargı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Gruplarda Önyargı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Gruplarda Ayrımcılık | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |