Genel Bilgi
Kod | BKP345 |
Ad | Böcek Sistematiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMİL KARUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KAMİL KARUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Böcekleri sistematikteki yerlerini öğreterek takım ve familya düzeyinde tanınmak, ekolojik istekleri ile yaşam ortamları hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Sistematik biliminin tarihsel gelişimi ile prensipleri, böceklerin sistematikteki yeri, böcek sınıflandırmasında kullanılan tanı karakterleri, böcek takımlarının önemli tanı karakterleri ile ekolojik ve yaşam alanlarının tanıtılması
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Genel entomoloji (Tarımsal)
Notlar
Genel entomoloji (Tarımsal)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Böceklere akraba canlılar ile böceklerin sistematikteki yerlerini öğrenir |
ÖÇ02 | Sistematiğin tarihsel gelişimi ile temel kavramlarını öğrenir |
ÖÇ03 | Tanı anahtarının kullanılmasını ve tanıda kullanılan karakterleri öğrenir |
ÖÇ04 | Böcek takım ve alttakımlarını öğrenir |
ÖÇ05 | Önemli böcek familyalarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı ile sistematik ile ilgili bazı tanımlar | Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sistematikte yer alan kategorilerin tanıtılması | Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tür kavramı ve türlerin ayırımı | Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Böceklerin tanısında kullanılan tanı karakterleri | Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tanı anahtarları ve tipleri | Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Taksonomik karakterler I | Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Taksonomik karakterler II | Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sistematikte isimlendirme, tür ve cins isimleri | Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Böceklerin toplanması, saklanması ve koleksiyonunda uyulması gereken konular | Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Böceklerin sistematikteki yeri Apterygota nın genel özellikleri ile önemli takımların tanıtılması | Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Pterygota nın genel özellikleri ile Ephemeroptera, Odonata, Orthoptera, Grylloblattodea, Mantophasmatodea, Mantodea ve Balttodea takımlarının tanıtımı | Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Hemiptera, Thysanoptera, Neuroptera takımlarının tanıtımı | Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Coleoptera ve Hymenoptera takımlarının tanıtımı | Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Lepidoptera ve Diptera takımlarının tanıtımı | Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |