BKP345 Böcek Sistematiği

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BKP345
Ad Böcek Sistematiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMİL KARUT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. KAMİL KARUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Böcekleri sistematikteki yerlerini öğreterek takım ve familya düzeyinde tanınmak, ekolojik istekleri ile yaşam ortamları hakkında bilgi vermek

Dersin İçeriği

Sistematik biliminin tarihsel gelişimi ile prensipleri, böceklerin sistematikteki yeri, böcek sınıflandırmasında kullanılan tanı karakterleri, böcek takımlarının önemli tanı karakterleri ile ekolojik ve yaşam alanlarının tanıtılması

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Genel entomoloji (Tarımsal)

Notlar

Genel entomoloji (Tarımsal)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Böceklere akraba canlılar ile böceklerin sistematikteki yerlerini öğrenir
ÖÇ02 Sistematiğin tarihsel gelişimi ile temel kavramlarını öğrenir
ÖÇ03 Tanı anahtarının kullanılmasını ve tanıda kullanılan karakterleri öğrenir
ÖÇ04 Böcek takım ve alttakımlarını öğrenir
ÖÇ05 Önemli böcek familyalarını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. 2
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin genel tanıtımı ile sistematik ile ilgili bazı tanımlar Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sistematikte yer alan kategorilerin tanıtılması Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tür kavramı ve türlerin ayırımı Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Böceklerin tanısında kullanılan tanı karakterleri Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tanı anahtarları ve tipleri Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Taksonomik karakterler I Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Taksonomik karakterler II Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sistematikte isimlendirme, tür ve cins isimleri Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Böceklerin toplanması, saklanması ve koleksiyonunda uyulması gereken konular Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Böceklerin sistematikteki yeri Apterygota nın genel özellikleri ile önemli takımların tanıtılması Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Pterygota nın genel özellikleri ile Ephemeroptera, Odonata, Orthoptera, Grylloblattodea, Mantophasmatodea, Mantodea ve Balttodea takımlarının tanıtımı Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Hemiptera, Thysanoptera, Neuroptera takımlarının tanıtımı Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Coleoptera ve Hymenoptera takımlarının tanıtımı Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Lepidoptera ve Diptera takımlarının tanıtımı Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, Niyazi Lodos Ernest Meyer den Çeviri, Genel Entomoloji Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.06.2024 04:32