Genel Bilgi
Kod | GZS315 |
Ad | MEDYA VE MİZAH |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, medya içeriğine farklı bir bakış açısı getirmeyi amaçlamaktadır. Özellikle medya içeriğinin üretimi konusunda mizahın kullanımına ilişkin öğrencilerin değerlendirme yapabilmesi ve bunu çok yönlü bir şekilde incelemesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Geleneksel ve yeni medya içeriğinde, mizah unsurunun kullanılma şekli, amaçları ve sonuçları hakkında, örnekler üzerinden değerlendirmeler yapılacaktır. Teorik bilgilerin aktarılmasıyla eş zamanlı olarak güncel örnekler incelenecek ve iletişim bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemleri kapsamında bu örnekler analiz edilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Medya ve Mizah, Huriye Kuruoğlu, Mikail Boz, Nobel Yayıncılık, 2016.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, her türlü medya içeriğine yönelik farklı bir bakış açısı kazanır. |
ÖÇ02 | Medya içeriğindeki ayrıntıların farkına vararak, mizah unsurunun kullanımına ilişkin farkındalık kazanır. |
ÖÇ03 | Ulusal ve uluslararası alanda, medya-mizah ilişkisi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Ulusal anlamda medya-mizah ilişkisinin tarihsel sürecine ilişkin bilgi edinir. |
ÖÇ05 | Güncel kaynaklardan yararlanarak medyada mizah kullanımına yönelik yeni yaklaşımlar hakkında bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kurallara yönelik bilgi sahibidir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçleri, haber kaynakları, haber/medya metin türlerine ilişkin bilgi sahibidir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları anlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesine, gazetecilerin yasal haklarına, basın meslek ilkelerine ve etik kodlarına ilişkin bilgi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini kullanma ve geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını sentezler. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde irdeler. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarlığında bilinçlenerek geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerine, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerine hakimdir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemlerin farkına vararak bu tür söylemlere karşı durur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarına katılım sağlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik türleri ve uygulamaları konusunda yetkindir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler üstlenir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğine dikkat eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders kaynakları hakkında bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Medya, geleneksel medya ve yeni medya hakkında genel bilgilerin paylaşımı | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Mizah, uluslararası anlamda medyada mizah kullanımı | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Türkiye'de mizah ve medyada mizah kullanımı | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Mizaha disiplinlerarası bir yaklaşım | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Mizah ve yazılı basın | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Mizah ve Sinema | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Mizah ve televizyon | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Mizah ve halkla ilişkiler | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Mizah ve internet, dijital mizah | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Mizah ve sosyal medya | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İktidar ve mizah ilişkisi, bir muhalefet aracı olarak mizah | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Dünyadan örneklerle medya-mizah ilişkisi üzerine analiz | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Türkiye'den örneklerle medya-mizah ilişkisi üzerine analiz | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |