Genel Bilgi
Kod | GZT312 |
Ad | İŞ GÜVENLİĞİ |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AYTEN ESER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çalışma alanlarında yaşanan iş kazaları ve meslek hastalıkları, nedenleri, sonuçları ve önlenmesiyle ilgili bilgilerin verilmesi.
Dersin İçeriği
İş sağlığı ve güvenliğinin kavramsal çerçevesi, medya emekçilerinin bilmesi gereken mevzuat.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İş sağlığı ve Güvenliği Kanunu, Yönetmelikler, Tüzükler
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İş güvenliği ve işçi sağlığı ile ilgili temel kavramları söyler. |
ÖÇ02 | Mevzuat uygulamalarını tanır. |
ÖÇ03 | İş kazalarından korunma yöntemlerini tanır. |
ÖÇ04 | Meslek Hastalıklarından korunma yöntemlerini tanır. |
ÖÇ05 | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili eğitimsel risk faktörlerini tanımlayabilir. |
ÖÇ06 | İşverenlerin iş güvenliği bakımından sorumluluklarını söyler. |
ÖÇ07 | Risk değerlendirme metotlarını uygulayabilir. |
ÖÇ08 | Fiziksel Risk etmenlerini tanımlayabilir. |
ÖÇ09 | Kimyasal Risk etmenlerini tanımlayabilir |
ÖÇ10 | Biyolojik Risk etmenlerini tanımlayabilir |
ÖÇ11 | Çalışma ortamında ortam gözetimi yapabilir. |
ÖÇ12 | Ergonomik çalışma faktörlerini tanımlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | İş sağlığı ve güvenliğinin kavramsal çerçevesi, tanımı ve kapsamı. | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İş kazaları ve meslek hastalıklarının ekonomik boyutu, işletmeler açısından önemi | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tehlike ve risk kavramları | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İş kazaları ve meslek hastalıklarının nedenleri | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Önleyici İSG yaklaşımının unsurları: | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kişisel koruyucu donanımlar | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İş sağlığı ve güvenliğinde iş kazaları | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda medya kuruluşlarının sorumlulukları | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda medya kuruluşlarının görevleri | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Medya çalışanlarının yükümlülükleri | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sektörde karşılaşılan iş kazalarının tartışılması | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sektörde karşılaşılan iş kazalarının önlenmesi | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Risk analizi örnekleri | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |