Genel Bilgi
Kod | GZS328 |
Ad | WEB TASARIMI |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVDA ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEVDA ÜNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Web Tasarım dersinin amacı, öğrencilere modern web tasarımının temel ilkelerini, araçlarını ve teknolojilerini kullanarak etkili ve kullanıcı dostu web siteleri oluşturma becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
HTML ile web sayfalarının yapısını oluşturma, CSS ile stil ve düzen oluşturma, JavaScript ile etkileşim ekleme, Responsive tasarım teknikleriyle farklı cihazlara uyumlu web siteleri oluşturma ve erişilebilirlik ile SEO ilkelerini uygulama konuları işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Aydemir, M. (2009). Web tasarım rehberi. Kodlab.Balaban, Erkan. (2011) Web Tasarım Kılavuzu. İstanbul: Pusula Yayınları.
Notlar
Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | HTML ve CSS aracılığıyla temel düzeyde web sayfaları tasarlar. |
ÖÇ02 | Sayfaları görsel olarak düzenler. |
ÖÇ03 | JavaScript ile web sayfalarına etkileşimli öğeler (örneğin, form doğrulama, animasyonlar) ekler. |
ÖÇ04 | Responsive (duyarlı) tasarım tekniklerini kullanarak farklı cihazlara uyumlu web siteleri geliştirir. |
ÖÇ05 | Web tasarımında erişilebilirlik ilkelerini uygular. |
ÖÇ06 | SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) temel ilkelerini web sayfalarına uygular. |
ÖÇ07 | Arama motorlarını optimize eder. |
ÖÇ08 | Web tasarımında ihtiyaç duyulan temel araçları (örneğin, metin editörleri, tarayıcı geliştirici araçları) etkili bir şekilde kullanır. |
ÖÇ09 | Web tasarım sürecinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve kaynak tanıtımı | Ders bilgi paketini okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Web Tasarımına Giriş: Temel Kavramlar, Web Teknolojilerine Genel Bakış | Web tasarımı ve temel teknolojiler hakkında genel bir araştırma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
3 | HTML Temelleri: Etiketler, Yapısal Elemanlar, Metin Biçimlendirme | HTML temel etiketleri hakkında okuma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
4 | HTML: Listeler, Tablolar, Formlar | HTML listeler, tablolar ve formlar hakkında ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
5 | CSS Temelleri: Seçiciler, Renkler, Yazı Tipleri, Box Model | CSS temel kavramları hakkında okuma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
6 | CSS : Flexbox, Grid Layout, Pozisyonlandırma | Flexbox ve Grid Layout hakkında ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | Responsive Tasarım: Medya Sorguları, Mobil Uyumlu Tasarım | Responsive tasarım ilkeleri hakkında okuma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | JavaScript Temelleri: Değişkenler, Koşullar, Döngüler, Fonksiyonlar | JavaScript temel kavramları hakkında ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
10 | JavaScript ile DOM Manipülasyonu: Element Seçme, Olay Yönetimi | DOM ve olay yönetimi hakkında okuma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Web Tasarımında Erişilebilirlik: WAI-ARIA, Semantik HTML | Web Tasarımında Erişilebilirlik: WAI-ARIA, Semantik HTML | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
12 | SEO (Arama Motoru Optimizasyonu): Temel İlkeler ve Uygulamalar | SEO temel ilkeleri hakkında okuma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
13 | Web Tasarım Araçları: Metin Editörleri | Web tasarım araçları hakkında ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Web Tasarım Araçları: Tarayıcı Geliştirici Araçları | Web tasarım araçları hakkında ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Proje Geliştirme: HTML, CSS, JavaScript Kullanarak Tam Bir Web Sitesi | Proje için gerekli araştırma ve planlamanın tamamlanması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Proje Sunumları ve Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Proje Sunumları ve Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |